Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 593778" data-attributes="member: 28391"><p>Inca gjorde något de kallade dual camber. Kolla, <a href="http://www.angrysnowboarder.com/?p=4498." target="_blank">http://www.angrysnowboarder.com/?p=4498.</a> Man kan hävda att det är en del skillnad mellan det Inca gjorde och det som NS och Mervin gör nu men i praktiken är skillnaden minimal, särskilt eftersom det är väldigt svårt att få böjarna lika från bräda till bräda när man tillverkar dem. Jag har sett massor med rockerbrädor från Mervin och det kan vara väldigt stor skillnad från en bräda till en annan även om det är samma modell. Jag kan konstatera att detsamma gälller Smokin. En del brädor är nästan helt platta och en del har klart med rocker än de 5 mm som deras websida och broschyrer säger att det ska vara.</p><p></p><p>Skillnaden mellan RC/C2 och vanligt spann skulle vara väldigt intressant att testa. Problemet som vanligt är ju att man inte får tag på exakt samma bräda med de olika teknologierna så det blir en massa andra faktorer som också spelar in. Jag tror att skillnaden faktiskt är rätt liten mellan RC/C2 och vanligt spann.</p><p></p><p>Skillnaden mellan rocker och vanligt spann tror jag är större. När jag bytte från min Lib-Tech Skunk Ape 167 BTX till min brorsas Lib-Tech Litigator 172 var den största skillnaden att Litigatorn kändes mycket segare att svänga och att den flöt mycket sämre i puder trots flera cm bakmontering jämfört med nästan centrerad stance på Skunk Apen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 593778, member: 28391"] Inca gjorde något de kallade dual camber. Kolla, [URL]http://www.angrysnowboarder.com/?p=4498.[/URL] Man kan hävda att det är en del skillnad mellan det Inca gjorde och det som NS och Mervin gör nu men i praktiken är skillnaden minimal, särskilt eftersom det är väldigt svårt att få böjarna lika från bräda till bräda när man tillverkar dem. Jag har sett massor med rockerbrädor från Mervin och det kan vara väldigt stor skillnad från en bräda till en annan även om det är samma modell. Jag kan konstatera att detsamma gälller Smokin. En del brädor är nästan helt platta och en del har klart med rocker än de 5 mm som deras websida och broschyrer säger att det ska vara. Skillnaden mellan RC/C2 och vanligt spann skulle vara väldigt intressant att testa. Problemet som vanligt är ju att man inte får tag på exakt samma bräda med de olika teknologierna så det blir en massa andra faktorer som också spelar in. Jag tror att skillnaden faktiskt är rätt liten mellan RC/C2 och vanligt spann. Skillnaden mellan rocker och vanligt spann tror jag är större. När jag bytte från min Lib-Tech Skunk Ape 167 BTX till min brorsas Lib-Tech Litigator 172 var den största skillnaden att Litigatorn kändes mycket segare att svänga och att den flöt mycket sämre i puder trots flera cm bakmontering jämfört med nästan centrerad stance på Skunk Apen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Rocker?
Tillbaka
Topp