Rockstar mössa?

Rockstar mössa?
Jag hatar fan snikna jävla energidrycks företag! palla att bara sponsrade åkare kan andvända deras grejer!
Props till Monster som säljer grejer!!!!!

Rockstar mössa?
Men herregud, det är ju inte som att det är en mänsklig rättighet att bära ett företags logo. Och om man nu hatar dom så jävla mycket ser jag ingen anledning till varför man skulle vilja bära deras grejer heller... Eller vänta nu. Det är ju COOLT. Det glömde jag.

Rockstar mössa?
maxter sa:
Men herregud, det är ju inte som att det är en mänsklig rättighet att bära ett företags logo. Och om man nu hatar dom så jävla mycket ser jag ingen anledning till varför man skulle vilja bära deras grejer heller... Eller vänta nu. Det är ju COOLT. Det glömde jag.
Har du aldrig ägt ett märkes plagg med ett stort tryck på eller? tex en nike keps eller nått?! Är inte de samma sak?
De flesta av dessa mössor som energidryck märkena gör är ofta snygga måste jag säga!

Rockstar mössa?
maxter sa:
Men jag hade ju inte hatat dom om dom inte var så snikna!

Varför jag skulle villa bära deras grejer är för att jag tycker att deras logos är schyssta!

Rockstar mössa?
Simonvs sa:
maxter sa:

Varför jag skulle villa bära deras grejer är för att jag tycker att deras logos är schyssta!
Och om du tänker efter lite så tycker de enbart att deras logos är snygga för att du ser alla pros åka omkring i dom... om man ska vara lite realistisk hur jävla ful är inte monsterloggan egentligen? Man börjar ju bara le när folk glider omkring med energidryckslogor på gearet.

Rockstar mössa?
rockstar_logo.jpg

Skriv ut på klisterpapper ;)

Rockstar mössa?
jonathan_chips sa:
Simonvs sa:
maxter sa:

Och om du tänker efter lite så tycker de enbart att deras logos är snygga för att du ser alla pros åka omkring i dom... om man ska vara lite realistisk hur jävla ful är inte monsterloggan egentligen? Man börjar ju bara le när folk glider omkring med energidryckslogor på gearet.
skojar du?
monsterloggan är ju den snyggaste ever!

Rockstar mössa?
jonathan_chips sa:
Simonvs sa:
maxter sa:

Synd att inte alla tycker likadant som dej! Jag tycker Monsters loga är riktigt snygg! Kul att du ler iaf!!!!

Rockstar mössa?
NeeWTF sa:
maxter sa:
Har du aldrig ägt ett märkes plagg med ett stort tryck på eller? tex en nike keps eller nått?! Är inte de samma sak?
De flesta av dessa mössor som energidryck märkena gör är ofta snygga måste jag säga!
Alltså, självklart har jag ägt kläder och prylar med logos på, men det är ju företagen som själva väljer huruvida de vill sälja grejerna/trycka logos på dom, och om vissa företag väljer att inte göra det tycker jag inte det är någonting man har någon anledning att sitta och gnälla över eftersom det ingenstans finns något som säger att det är ens RÄTTIGHET att bära dessa logos. Det är företaget som äger logotyperna och grejerna dom tillverkar och dom får göra vadfan dom vill med dom.

Förövrigt håller jag med jonathan, ofta alla kidsen skulle sukta efter redbull-mössor om det inte var för att Red Bull råkar vara sponsor för en hel del kända åkare?

Senast ändrad:
Rockstar mössa?
Det är ingen som har sagt att det är nån rättighet. Det är ingen rättighet att dom pistar landningarna i parker. men man blir ju inte så glad om dom inte gör det.

Senast ändrad:
Rockstar mössa?
Jag har aldrig varit i Bräcke, men det känns som att om man betalar för att åka där så kan man förvänta sig att dom pistar. Om dom dock väljer att inte låta folk betala för att åka där så är det väl ägarens beslut. Men nu börjar likelsena kanske gå för långt, min poäng var att det tjänar faktiskt ingenting till på att sitta här och klaga, klart Red Bull och dom andra fattar att de skulle tjäna pengar på att sälja sina grejer till the public, men de har valt att inte göra det och det är ingenting freerides forum kommer kunna ändra på. Menade inte att vara dryg eller trampa på några tår.

Ride on!

Rockstar mössa?
maxter sa:
NeeWTF sa:
maxter sa:
Alltså, självklart har jag ägt kläder och prylar med logos på, men det är ju företagen som själva väljer huruvida de vill sälja grejerna/trycka logos på dom, och om vissa företag väljer att inte göra det tycker jag inte det är någonting man har någon anledning att sitta och gnälla över eftersom det ingenstans finns något som säger att det är ens RÄTTIGHET att bära dessa logos. Det är företaget som äger logotyperna och grejerna dom tillverkar och dom får göra vadfan dom vill med dom.

Förövrigt håller jag med jonathan, ofta alla kidsen skulle sukta efter redbull-mössor om det inte var för att Red Bull råkar vara sponsor för en hel del kända åkare?
Jaa men är de så konstigt? Tror du (ett bra exempel på märke) att Nike skulle vara lika stora om inte Tiger,Zlatan,Jordan hade varit reklampelare.. alla ungar som spelar fotboll vill ju ha som skor som Zlatan bara för att han har dom.. inte för att dom är bra. Man vill väl vara som sina idoler! Och nej! De är inte självklart att alla företag ska sälja merchandise saker. Men ändå kan man ju fråga om någon vet vart man kan finna dom eller köpa dom

Senast ändrad:
Rockstar mössa?
Självklart, jag inser ju att det är så hela varumärkesvärlden fungerar, även om det i det här fallet inte är riiiktigt samma sak eftersom Red Bull egentligen inte gör någon utrustning, bara mössor med deras logo på. Men jag förstår din poäng och håller med.

Och ja, självklart kan man fråga, det var inte det jag reagerade på från början, jag reagerade på att det genast måste gnällas vid första bästa tillfälle som om det skulle göra saken bättre. Även med en massnamninsamling på htiotusentals namn till Red Bull tror jag ändå inte det skulle ändra någonting, de är medvetna om att det finns en marknad för saker med deras grejer på men de har redan gjort sitt val att inte släppa dom för allmänheten, om de nånsin ändrar sig kommer det ju inte vara för att folk skriver på forum om det.

Har Rockstar alltid gjort energidryck förresten? Jag har personligen alltid bara förknippat dom med GTA-spelen om jag ska vara helt ärlig. Haha.

Senast ändrad:
Rockstar mössa?
NeeWTF sa:
maxter sa:
NeeWTF sa:

Jaa men är de så konstigt? Tror du (ett bra exempel på märke) att Nike skulle vara lika stora om inte Tiger,Zlatan,Jordan hade varit reklampelare.. alla ungar som spelar fotboll vill ju ha som skor som Zlatan bara för att han har dom.. inte för att dom är bra. Man vill väl vara som sina idoler! Och nej! De är inte självklart att alla företag ska sälja merchandise saker. Men ändå kan man ju fråga om någon vet vart man kan finna dom eller köpa dom
Orkar inte sitta och argumentera med ett gäng riktiga pack men måste bara fråga hur du ens kommer på tanken att jämföra ett företag som tillverkar sportprylar med ett energidrycksföretag? Spelar ingen roll om du bara menar att respektive företag har representanter som gör reklam för dem, det är ändå inte ens i närheten av samma sak.

Måste tillägga att sköna thugs som simonvs självklart kan köra med dessa klibbor på hjälmen utan att skämma ut sig, jag menar kolla bara på profilbilden hur sjukt tung den grabben är. Ingen man vill jävlas med direkt.

Rockstar mössa?
jonathan_chips sa:
Simonvs sa:
maxter sa:

+1 på chipsmannen!

Tycker fenomenet är ganska underhållande.

Rockstar mössa?
Ett "pack" som jag vill ändå argumentera lite mot chips mannen! Varför är de så stor skillnad på ett företag som gör kläder och sätter ett tryck på mössan mot ett energidrycks företag sätter tryck på mössan. Båda gör ju mössor, tydligen!? Och för att göra de lite roligare kan man ju säga att ha en Red Bull mössa är som att ha en AIK mössa på sig i dagens samhälle då de finns en fotbolls klubb som heter FC Red Bull Salzburg och företaget äger/ägt också ett F1 stall. Allt handlar ju som jag sagt om vad jag sa tidigare om att ungarna vill se ut som sina idoler!

//Pack

Senast ändrad:
Rockstar mössa?
rockstar är väll dom som har gjort gta? Gör dom läsk nu också eller?

Rockstar mössa?
NeeWTF sa:
Ett "pack" som jag vill ändå argumentera lite mot chips mannen! Varför är de så stor skillnad på ett företag som gör kläder och sätter ett tryck på mössan mot ett energidrycks företag sätter tryck på mössan. Båda gör ju mössor, tydligen!? Och för att göra de lite roligare kan man ju säga att ha en Red Bull mössa är som att ha en AIK mössa på sig i dagens samhälle då de finns en fotbolls klubb som heter FC Red Bull Salzburg och företaget äger/ägt också ett F1 stall. Allt handlar ju som jag sagt om vad jag sa tidigare om att ungarna vill se ut som sina idoler!

//Pack
Ja och det är just det som är så roligt! Om Kenta och Stoffe hade langat kringlor som Wallisch skulle ju ungarna skaffa den där dekadenta postmod-looken efter förmåga.
skäggstubb utvunnet ur det pubertala punghåret och en tom pava körsbärsvin från föräldrarnas spritskåp.

Sen är ju skillnaden som sagt att ett klädföretag gör just kläder medan ett energidrycksföretag gör kläder mer som reklampelare. Om då alla p12or helt plötsligt kunde fixa Red Bullkepor skulle det ju vattnas ur rätt rejält. Följde tråden på just det ämnet med spänning. Tycker det var stor humor att kidsen skickade efter falska kepsar från Amerikat bara för att nästan se ut som en teamåkare.

Rockstar mössa?
PLarsson sa:
rockstar säljer visst kläder,mössor och sånt, äger själv en rockstar keps
vet du var dom säljer? ;D

och föresten är det väldigt onödigt om dom inte säljer.
märken sponsrar ju med kläder och sånt till kända personer för att andra ska se varorna och köpa dom. så det är ganska dåligt om dom inte säljer dom. :P

Senast ändrad:
Rockstar mössa?
Setermaan sa:
NeeWTF sa:

//Pack
Ja och det är just det som är så roligt! Om Kenta och Stoffe hade langat kringlor som Wallisch skulle ju ungarna skaffa den där dekadenta postmod-looken efter förmåga.
skäggstubb utvunnet ur det pubertala punghåret och en tom pava körsbärsvin från föräldrarnas spritskåp.

Sen är ju skillnaden som sagt att ett klädföretag gör just kläder medan ett energidrycksföretag gör kläder mer som reklampelare. Om då alla p12or helt plötsligt kunde fixa Red Bullkepor skulle det ju vattnas ur rätt rejält. Följde tråden på just det ämnet med spänning. Tycker det var stor humor att kidsen skickade efter falska kepsar från Amerikat bara för att nästan se ut som en teamåkare.
Hehe måste vika mig för en som drar paralleller där Kenta och Stoffe inblandade:D
Men du har helt rätt. Synd att dom inte var jibbing thugs och gjorde pretzels. 4bi9 kanske är 2000-talets mods

Rockstar mössa?
Är j*vligt illa att RedBull och Monster inte säljer bilar! Monster hade ju en fet Hummer H2 förra året eller året före det på events. Varför göra en bil om man inte säljer den?
Eller kylskåp för den delen...

Jkvarnstrom sa:
PLarsson sa:
rockstar säljer visst kläder,mössor och sånt, äger själv en rockstar keps
vet du var dom säljer? ;D

och föresten är det väldigt onödigt om dom inte säljer.
märken sponsrar ju med kläder och sånt till kända personer för att andra ska se varorna och köpa dom. så det är ganska dåligt om dom inte säljer dom. :P
Skillnaden på RedMonsterStar och Nike (mfl) är ju att Nike vill, genom sina sponsrade åkare, sälja kläderna som de tillverkar. Medans RedMonsterStar vill, genom sina sponsrade åkare, sälja sin produkt. Som är ENERGIDRYCK! inte kläder.
Att man sedan sätter sin logotyp på en mössa/tröja/hjälm eller vad man nu vill är ju bara ett effektivt sätt att marknadsföra denna produkt. Skulle vara lite svårt att sätta alla trick med en RedMonsterStar burk i handen...

För att summera, RedBull är inte intresserad av att sälja kläder, så då gör man inte det. Även om det finns en marknad.

Tillbaka
Topp