Rommes Big Jump = Självmord

Brome

Ny medlem
Tja, rommes big jump är det absolut sämsta hopp nånsin, idag åkte jag till Romme över dagen skulle skiia lite. Kommer upp och drar till hoppet direkt, kompisen hoppar före och säger att jag ska ha bra med fart (inge bra) så jag tar ordentlig sats och när jag kommit ut från kicken ser jag hur romme IDIOTERNA har halverat platåns längd sen senaste gången jag var där... så jag ser landningen försvinna som är 3 meter lång och 45% brant (inte så lätt att pricka den med andra ord). Jag landar ungefär 3 meter efter landningen alltså ganska så platt. Huvudet dunkar ner i marken och det kändes som läppen lossnade men det blev bara 5 stygn. Akta er för Romme Åk inte dit för fan.......

//Brome

Men det kan ju vara bra att kolla hoppet även om man har varit där förut....

Hoppet är säkert skitdåligt men det var ju ditt eget fel att du flög för långt och gjorde illa dig... kolla hoppet innan du hoppar

Jag var där på Fredagen då var hoppet RIKTIGT dåligt, nog det sämsta jag sett, bara massa is.
När jag samma dag pratade med liftvakterna sa de att de hade haft problem med en pistmaskin (dom har 2st) och endast kunnat köra med en och därför inte hunnit pista hoppet på bra länge. Men han sa att dom skulle få fart på den till samma natt och att hoppet skulle bli bättre under helgen.
Jag var i Falun och kikade på The Battle idag och imorgon ska jag till Romme, vi får väl se hur hoppet ser ut nu.

Men man kan ju dra slutsattsen att Romme alldrig har varit några proffs på att bygga hopp.

Men ska ju alltid kolla hur det ser ut innan man hoppar, även om man har åkt dagen innan, man vet ju aldrig vad tex en pist maskin kan ha gjort för att göra hoppet lite bättre, som tex korta platån lite.

Bigjumpen i Romme känns inte speciellt bra att hoppa i, det verkar inte som om de lägger ner någon större tid på att bygga dem...

Jag har varit där två gånger i vinter med ca en månads mellanrum, jag är ingen trickexpert men väsjobacken i sollentuna vet ju hur man gör hopp bättre än i Romme...

Sen kryllar det av kottar som ska åka upp på bigjumpet och sen åka ner...

TJabba!

Jag gjorde samma misstag i Hemavan. Fasst jag behövde inte sy nånting och tur var det att jag körde med hjälm. Men man lär sig av sina misstag och det är väl en fördel om man kollar in hoppet INNAN man hoppar i det.

kolla hoppen även om du har vart där förut lr om d råkar va din hemmabacke...ja kollar alltid....å d var ditt eget fel att du flög så långt å inte dom som byggt d...så du får nog allt ta å skylla dej själv...

Jag var i Romme idag.
Bigjumpet har alldrig varit bättre denna säsong, totalt ombyggt och mycket mycket bättre. Synd bara att dom stänger på tisdag :-(

j*vla big-jump när jag var där! innan hoppet var det en massa personer som hade svängt till och gjort stopp sladar så det låg feta högar framför hoppet och kicken var som en trappa så det gick typ inte att komma över!

Filling

Åk inte dit om det är så hemskt. Klaga till någon som kan ordna det. En lektion i svenska för några av individerna kanske skulle vara på sin plats.

www.skrvihop.nu

Åk inte dit om det är så hemskt. Klaga till någon som kan ordna det. En lektion i svenska för några av individerna kanske skulle vara på sin plats.

www.skrivihop.nu

Regel nr 1 vid hopp: Kolla ALLTID landningen, men så går det om man vill uppvisa attityd och tro att man é ball. Lär dig grunderna först så slipper du göra dig illa, det lönar sig att tänka ibland.....

Telislinkan, 55 dagar hittills på skidor denna säsong (med heltidsjobb....)

Ja, eller prova att kolla landningen innan ni hoppar. Annars kan man ju kolla hur landningen ser ut innan man hoppar. För övrigt ska man ALLTID kolla landningen innan man hoppar!!!

Tror ni att alla har förstått nu?

Klasse Kock

Ps. Kolla för säkerhets skull landningen innan ni hoppar.

håller med klintan helt och fullt i sitt inlägg. vill tillföra en grej dock; kolla alltid landningen innan du hoppar!

Skyll på big jumpet du. Innerst inne vet du att det var dina egna brister som orsakade kraschen.

Jag tycker att du ska be Romme om ursäkt för det här inlägget. Det är synd om Romme.
Romme är mycket snäll och mycket vacker.

ALLA SKICKA BARA MEJL TILL ROMME SOM FINNS PÅ DERAS HEMSIDA OCH SKRIV ATT DOM SKA STYRA UPP DERAS JÄVLA HOPP FÖR NI SNACKAR BARA UTAN ATT NÅT BLIR GJORT ! ! !

Tack för mig..

inte gammal tråd.. men man brukar ju alltid kolla innan man hoppar.. å sen så kan man faktiskt landa efter landningen utan antt krascha om man är bra som mig :P

Man ska ALLTID kolla hoppet INNAN man hoppar på det!
Annars kan det hända värre saker än en spricken läpp nästa gång! Är hoppe kass kan man lika gärna skita i det. TÄNK PÅ DET!

detta var nog en av dom äldsta trådarna som någon skrivit i på mkt länge..
Men som regel ska man väl alltid titta hopp/landning innan man hoppar första gången för att vara säker.. lättare att räkna ut hur mkt fart man behöver om man har sett hur stort allt e...

Dom hinner inte sköta hoppen så bra som dom borde.
Dom prioriterat somsagt backarna före hoppen.
Dom får massvis med klagobrev om deras hopp, och fortsätter det så + att någon slår sig mycket så är risken stor att dom tar bort hoppen helt. Dom lever liksom inte på hoppen, så dom skulle kunna ta bort dom utan att det märks i ägarens pengapung.

Blade > Precis. Det verkar som om Romme har nischat in sig som en familje- och skolreseanläggning. Det kommer ändå väldigt mycket folk dit så de behöver inte locka med något extra. Inget att klaga på med andra ord, vi lever i en marknadsekonomi, men visst är det syndatt det blir så här.

Jag ska förresten till detta plejs i morrn. Kan ju alltid hoppas på att det finns ett hoppbart hopp i alla fall.

Jag och en polare brukar följa med pistmaskinisten nån helg då och då och försöka få till det någorlunda bra iaf.
Dom hinner och VET inte hur man bygger ett bra hopp. Det är ingen av dom som kör pistmaskin som bryr sig, dom bara kör.

eller så åker man inte till romme :P
PIK till vissa..
Alltid stavas alltid med 2 L
Aldrig stavas ALDRIG!!! med 2 L
lärde ni inte er det i skolan?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp