Room mate i Verbier 10/11 sökes

ellenr

Medlem
Hej!
Jag planerar en säsong i Verbier, det kommer bli galet. Har jobb på gång men behöver dela bostad tillsammans med någon skön person p.g.a de galna priserna. En studio på Alba eller en större lägenhet kan vara ett alternativ, ju fler desto bättre! Jag befinner mig i Göteborg för tillfället och längtar till säsongsstart. Om någon är intresserad av att dela bostad eller har en bostad som behöver delas, hojta! Jag är desperat och mycket öppen för förslag, haha.

Fred ut!
Ellen

Linsu&Jag har tänkt oss att åka till Verbier, vi är två grabbar 21 och 23 år gamla och har slängt ut posts på det flesta tråder över boenden, alba vill man ju helst bo iaf 6pers i en lägenhet (80kvadratarn?), så man landar på sisådär en 21k per person för full season rent :) Dessutom höger dom priserna (enligt mailet jag fick av dem efter sista aug!)

Helt rätt där, ju större desto bättre. Jag är redo att slå till så fort vi är ett gott gäng, så länge folk är seriösa och fullföljer planerna. Till saken hör att om jag får jobbet jag sökt på Nevai eller Kings kommer de fixa boende, ej betala, men fixa, och om så är fallet är det ju grymt om jag kan ge dem besked om hurvarnär. Det är inte säkert att det innebär göttelegenheten (étagevåningen är ju annars najs...), men ÄNDÅ!:)

Jag ska ta o höra med linsu eventuellt hade han två kamrater till som ville följa med, det skulle ge oss 6personer (om man räknar dig Ellenr&Turbidblue + oss grabbar då skulle även 519 lägenheten bli rätt billig som har lite högre standard) (skulle motsvara tusen svenska riksdaler extra för HELA säsongen (dvs 22k per person)!!

Senast ändrad:
Jag är absolut på, lägger gärna till lite extra pengar för att få lite högre standard. Jag ska jobba för Les Elfes bara men är intresserad av eget boende även om de fixar... då jag inte kommer att ha bil är det viktigt att det ligger nära jobbet också men jag ska kolla upp det så snart jag kan. Är det någon annan som har koll? Har aldrig varit i Verbier tidigare så har absolut ingen koll ;).

Alba är 5 min från Mèdran, liften mitt i stan. Sjukt centralt, billigast möjliga jag har hittat. Där de flesta säsongarna bor så det är fullt av människor. Nära pubarna också. Haha

Hej!
Jag hänger gärna på! Vill göra min första säsong i alperna nu och har ingen koll på någonting men delar gärna boende då det verkar dyrt! Försöker även söka jobb, någon som har tips? :)

Hej! Jag planerar också och göra en säson i verpan och letar folk att bo med! :) Har hängt där rätt mycket och min syster har gjort säsong där tidigare. Alba är okej men ganska sunkigt går att hitta bättre! En schyst lägenhet närmre medran är bättre, dock dyrare.

Cicci- gå in på verbier.ch!

HannaO sa:
Hej! Jag planerar också och göra en säson i verpan och letar folk att bo med! :) Har hängt där rätt mycket och min syster har gjort säsong där tidigare. Alba är okej men ganska sunkigt går att hitta bättre! En schyst lägenhet närmre medran är bättre, dock dyrare.

Cicci- gå in på verbier.ch!
Har du några namn på schystare lägenheter? :O jag och KaptenL letar som gälningar men den språkliga barriären stoppar iaf mig i många fall :D är vi sex pers borde säsongskostnade kunna landa på 20-25,000kr vilket är överkomligt för 5-6 månaders boende, tycker jag iaf!

Jag är villig att ingå i en blodspakt där vi alla skriver på kontraktet över boende jag tänker inte stå där själv som enda "Officiel" ägare av kontraktet när hälften har brutit nyckelbenet och vill åka hem och sluta betala hyra :p

<3

Senast ändrad:
tjenare! jag och min polare philip är ruggit sugna på att dela boende! du svarade tidigare på en tråd som jag lagt upp om verbier.. vi håller också på att kolla som galningar och har kollat en del på alba med. hade vart schyst om man var ett gäng på 6 st!!! :D

tjeeena! som tidigare sagt ju fler desto bättre, och väl talat KaptenL, blodspakter är det enda som gäller. just nu håller jag på att lösa ett jobb och kolla på en ministudio för typ 1 pers, men så fort jag vet något löser vi något. KaptenL, hur ser det ut med din polares kompisar? Om så är faller och Turbidblue också är på är vi ju redan 6 pers och en étagevåning är på g? Har vi platser kvar?
Ciao

Linsu har dragit skickat iväg varsitt meddelande till det två aspiranter som var intresserade, men det har inte svarat ännu men imorgon kväll är det antingen in or out. Imorgon kväll börjar jag ta namn på alla som vill vara delaktiga i boendet, person-nummer osv, så att vi kan bakaihopp årets fetaste boende i Verbier :) Så Maccan var idel öra så får du snart reda på om det finns plats för dig och din polers också! (Jag dunkade iväg ett mail till Alba nu på morgonen för att höra om det går att ha flera "ägare" av kontraktet!)

Det enda jag ser som en "liten" knöl på vägen är vilka som ska bo i Sofa-bedden..

Senast ändrad:
Funkar inte först till kvarn-principen då? Så har vi gjort tidigare i alla fall, även om jag tycker att de som har fixat allt borde få välja först, men efter det så.

Jag har tagit mig en funderare och tycker nog att sex personer känns lite mycket för mig, ska försöka ordna ett boende där vi kan bo 2-3 pers men får betala lite mer i så fall. Skulle kunna tänka mig att betala runt 800 chf i månaden, men har inget på G än så länge. Så ni kan räkna bort mig, om ni nu hade räknat med mig från början... om det är någon som känner som jag får ni gärna höra av er så vet jag att det finns intresse =) har fått höra från jobbet att Alba är ett bra alternativ för mig då det är nära dit, så den biten är i alla fall ordnad.

Senast ändrad:
Turbidblue sa:
Funkar inte först till kvarn-principen då? Så har vi gjort tidigare i alla fall, även om jag tycker att de som har fixat allt borde få välja först, men efter det så.

Jag har tagit mig en funderare och tycker nog att sex personer känns lite mycket för mig, ska försöka ordna ett boende där vi kan bo 2-3 pers men får betala lite mer i så fall. Skulle kunna tänka mig att betala runt 800 chf i månaden, men har inget på G än så länge. Så ni kan räkna bort mig, om ni nu hade räknat med mig från början... om det är någon som känner som jag får ni gärna höra av er så vet jag att det finns intresse =) har fått höra från jobbet att Alba är ett bra alternativ för mig då det är nära dit, så den biten är i alla fall ordnad.
Vad har du fixat för jobb?

//Linsu hemma hos KaptenL :)

Tjenare!! Finns det plats för en till någonstans? Astaggad, 19 år, glad, lite barnslig ibland kanske ;) helt okej kock! Har inget jobb än men funderar på att åka ner nu i sep-okt och fixa. Pratar franska om det kan va till hjälp i bostadssökningnen? :-)

I helgen ska jag och KaptenL slå oss ner och klura ut hur vi ska göra detta på bästa sätt - jag har jobbat rea hela veckan på jobbet och har typ jobbat, ätit och sovit :D återkommer när en plan finns! men som KaptenL nämnt tidigare vill vi att allas namn står på bostadskontraktet för allas trevnad vad gäller ekonomisk säkerhet och dylikt

bor ni i sthlm lär ni dyka in på addnature söder imorn eller lördag och stötta mig i REA-kriget! :)

Senast ändrad:
cicci sa:
Låter bra det! :D Lycka till i REA-kriget!
tack! :D sista dagen imorgon sen är det rehab haha

asså jag och namn... vem var sköningen som dök in och hälsade på mig på jobbet idag? känner inte igen någon av er på profilbilderna :P

Tjena! Jag är sugen på att dela boende med lite skönt folk. Någon som saknar någon för att få de lite billigare? Gillar att laga mat så de ställer jag upp med.

linsu sa:
cicci sa:
Låter bra det! :D Lycka till i REA-kriget!
tack! :D sista dagen imorgon sen är det rehab haha

asså jag och namn... vem var sköningen som dök in och hälsade på mig på jobbet idag? känner inte igen någon av er på profilbilderna :P
det var jag! haha!

är det någon som hittar något bra boende till överkomligt pris? känns som om allting har vänts helt pannkaka sen förra vintern... hojta till om någon söker två brudar! 1 respektive 2 säsonger gjorda redan, har jobb där nere och blandar gärna killar/tjejer i stugan. Så mycket fler krav än så ställer vi inte

Jag kikade in på den här tråden just nu, har varit inne på att säsonga St.A och Kanada innan, men tycker det här boende konceptet som det fanns nån hemsida om verkade klockrent, och efter ha skummat igenom tråden verkar det vara just boende där som det skrivs om. Men har man bara tills sista Augusti på sig att boka!? (kanske redan är fullt, har ingen aning).

Den är helt OK, vet inte vad du vill ha men av mina erfarenheter av verbier så tycker jag att stället har allt :)

Någon som har koll på bästa resan dit ned? Sas har biljetter från 400 typ, men det blir till Geneve och transfern verkar ju inte direkt gratis... :<

Hallå! Jag är också inne på en säsong till i Verbier! Var där förra säsongen och har redan jobb.
19 årig skånetjej med koll på Verbier. Glad, trevlig och lätt att bo med.
Hör av er om ni har något boende och behöver fler att fylla den med.

Wenche Andersson
Wenche_Andersson@hotmail.com

Pepperspray sa:
är det någon av er som åker bräda eller är ni bara skidnördar? ;) någon som vet hur parken ser ut?
Parken är väl inte topnotch i Verbier. Det finns typ 2 linjer med stora/minimal hopp som är dåligt planerade. Övre delen av parken finns det typ en raillinje och typ 1(ett!) jävla hopp!

Jag funderar fan på att bo på Alba igen, det är blyss men man slipper allt jävla meckande med att hitta lägenhet!

Jag och min polare har, eller tror jag att vi har 3 platser kvar i en lägenhet om de verkar lockande.....

är man intresserad så är de bara att skicka ett mail eller nått, vi har en lägenhet eller vad menar du ?

KaptenL sa:
Någon som har koll på bästa resan dit ned? Sas har biljetter från 400 typ, men det blir till Geneve och transfern verkar ju inte direkt gratis... :<
Har suttit å kollat lite på resa ner nu. Så som jag förstod det skulle transfer mellan Geneve och Verbier bara kosta 50 chf ung. 350kr. Låter ganska överkomligt tycker jag. Mellan flygplatsen och tågstation i Geneve kunde man fixa nån gratisbiljett på flygplatsen t.o.m.

Hur har annat folk tänkt åka ner. Kommer jag under 1000kr enkel resa känns de endå ok för mig.

Ses där nere

Jag och Andrewa kan härmed stolt meddela att bästa stället i stan snart kan vara vårat. Lägenheten ligger mitt i byn, och är superfräsch. Den har 4 sängplatser, två sovrum, himmelskt kök, fräscht blått badrum och balkong. Vi söker nu en (kanske två) tjomme till som vill vara med och leka. Kalaset går i sådana fall på 35k per person, 1 dec - 30 april. Den som är intresserad bör snarast maila mig eller Andrewa, för vi vill boka och skriva kontrakt i veckan! Släng med en bild och lite roliga saker om dig själv typ så vidarebefordrar jag annonsen på gottelägenheten.

Fridens!

Jag blev av med mitt jobb igen efter att jag ifrågasatte några konstiga detaljer i mitt kontrakt med Les Elfes, så nu är jag tydligen tillbaka på ruta ett igen. Glad att det kom nu i alla fall. Ingen aning längre om det blir Verbier för min del, men ingenting är uteslutet i nuläget. Troligaste är väl dock att jag kommer att jobba skidskola här hemma istället som det ser ut nu.

Hej, ni som har mailat. FÖRLÅT att jag inte svarat. En av mina dåliga sidor, men nu är lägenheten full. Men det är bara att knacka på dörren when in verbier. ses där, och det mycket snart!

Tja!

Vi är två grabbar på 21 som kan fixa ett boende på alba men behöver två pers till.
Vi är också öppna för att hoppa in i en lägenhet om någon har två platser över!

Någon som är sugen?

Viktor & Waggan

Hej alla!

sjukt kul att så många ska ner! jag är inne på min andra säsong också och jag behöver någonstans att bo! Så om ni behöver fylla er lägenhet med någon så är jag sjukt på!

Viktor och Waggan hur går det med Alba?

Tack och hej

Tillbaka
Topp