Roomie sökes till boende i Revelstoke 23/24

VilhelmTham

Medlem
Hej!
Min vän Albin och jag, 99or, söker en tredje roomate till vårt boende på Alpine Inn i Revelstoke fr.o.m. december 2023 t.o.m. april 2024.

Vi är två glada arkitektstudenter som planerar att pyssla med film/foto under våra vilodagar. Vi räds inte för en shotskida eller två, men puder går före allt utom säkerhet(!). Jag har gjort två skidsäsonger och Albins ben är gjorda av kvarg och stål så vi har bra ös i backen!

Vi tänker tura en hel del och möjligtvis köpa oss en bil för att komma åt godbitarna i Rogers Pass. Därför vill vi att du som vill åka med oss också har gått eller planerar att gå en lavinsäkerhetskurs.

Hör av dig om du också har fullt ös i benen och lavinsäkerhet i huvudet!

Hej!
Min vän Albin och jag, 99or, söker en tredje roomate till vårt boende på Alpine Inn i Revelstoke fr.o.m. december 2023 t.o.m. april 2024.

Vi är två glada arkitektstudenter som planerar att pyssla med film/foto under våra vilodagar. Vi räds inte för en shotskida eller två, men puder går före allt utom säkerhet(!). Jag har gjort två skidsäsonger och Albins ben är gjorda av kvarg och stål så vi har bra ös i backen!

Vi tänker tura en hel del och möjligtvis köpa oss en bil för att komma åt godbitarna i Rogers Pass. Därför vill vi att du som vill åka med oss också har gått eller planerar att gå en lavinsäkerhetskurs.

Tjo! Letar också boende i Kanada för att åka puder, men inte riktigt bestämt mig vart! Gjorde en säsong i Chamonix i vintras och nu är man fast i det livet 😅.

Är 21 år och kommer från Kiruna. Har åkt skidor sen barnsben och skulle väl säga att jag har bra tryck i benen. Prioriterar skidåkning och turar mer än gärna när förhållandena är bra så köp av bil är nästan obligatoriskt.

Mitt nummer är 070-213 0962 om ni vill ringa och veta mer!

Allt gott!

Tjabba på er! Jag är också intresserad, mitt mål med denna vinter är också att göra en säsong i Kanada. Jag älskar och brinner för skidåkningen samt att ha kul på vägen. Jobbat som skidlärare nu i två säsonger i Sverige och känner att det är dags för ett nytt äventyr. Varit nere på en del resor i alperna men vill nu göra en helsäsong och drömmer om Kanada.

Likt som er grabbar så gillar jag att hålla på med foto och film. Älskar att fånga en fin puder sväng med ett fint backdrop i bakgrunden eller att fånga ett magiskt åk med fina djupa puder svängar med sin Gopro på huvudet.
// Filip 21år 0702624016

Hej!

Hej Vilhelm!
Jag heter Björn och är skid/snowboard lärare och har efter mycket kämpande precis fått mitt jobb visum till Kanada. Du och Albin låter som två roliga åkare med prio på rätt saker! Puder och party men safety first😁. Jag har sju säsonger som skidlärare i ryggen och älskar att åka puder!
Om ni ännu letar efter någon mer att dela boende med så hörs jag gärna och pratar mer! Ni når mig lättast på 0762057227.

Mvh Björn

Tillbaka
Topp