Rosa pist

Rosa pist
äh, jävla trams. men så sätter jag å andra sidan inte min fot i lindvallen om jag så fick betalt för det, så jag ska väl slippa se eländet! :)

Rosa pist
Det finns redan ju redan en massa olika färger på pisterna, varför behövs en till? Grön, blå och röd känns ju som stegen mellan barnbacken och de branta pisterna. Larv, larv, larv.

Rosa pist
Lee-nus sa:
äh, jävla trams. men så sätter jag å andra sidan inte min fot i lindvallen om jag så fick betalt för det, så jag ska väl slippa se eländet! :)
Hahaha. Så här framåt småtimmarna kan jag bara dela din visdom. Stod föresten ett vettigt svar från någon Marie i länken. Hon toksågade idén och undrade om rutinerade åkare helt plötsligt glömmer hur man åker eller vad fan det är frågan om. Helt rätt att rata idén när de dessutom profilerar den som en tjejgrej.

Rosa pist
Blir alltid helt vansinnig när jag läser "som nybliven mamma så vill man" följt av något lätt, mesigt, svagt eller på annat sätt mähäigt. Framställningen av mödrar som svaga, handikappade och allmänt menlösa offer är tragisk.

Nyfödda barn är små svaga försvarslösa, inte deras mödrar.

Visst om det är så att man vill ha något mellan blå och röd eller om man vill ha röda med lägre fart så är det ok för mig. Men när man använder "som nybliven mamma så vill man" som sälj argument så tappar jag det.

Hon hade precis lika gärna kunnat sagt "som nyutkommen homosexuell man så vill man kanske ta det lite försiktigare i backen". Precis lika förnedrande uttalande som med nybliven mamma.

Tillbaka
Topp