Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ross Hero Elite ST TI, eller?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1212090" data-attributes="member: 77701"><p>Jag har Hero LT i 172 som varjedagsskida (när det finns liftar och pister att tillgå, vill säga), och innan dess hade jag ett par Hero AT i 170. Har även kört lite på ST i just 167, men valde att skaffa LT till mig själv pga rekommendationer från skidlärarutbildning.</p><p>Det enda som skiljer dem vad jag vet är svängradien.</p><p>Anywho. Jag har aldrig haft problem med mina Hero på hårt underlag (utom möjligen ren blankis från smältvatten men vem har inte det?), de gånger det falerat har det inte varit skidans fel, utan jag som schabblat med tekniken. När det kommer till butiksracers så känns det som att de helt klart hör till den "snällare" (läs: lättare att vänja sig vid) änden av spektrat, men de går att vräka på med oavsett underlag, absolut. I någorlunda opucklig terräng har jag aldrig känt att de varit instabila.</p><p></p><p>Jag teståkte Racetiger SL en dag förra vintern, och kom inte alls överens med dem, (men så är jag lite av en flugviktare – 179/58), så jag förstår precis vad du menar med svåra att "leta rörelse" med. Jag upplevde Racetigern som att den bestämmer, och jag får åka med och att det inte fanns något utrymme för kompromiss. Med lite mer krut i benen är den nog jättekul, men för mig var den alldeles för kämpig. Hero passar mig bättre för jag kan ligga och nöta carvingsvängar med dem, men de är inte heller helt oregerliga i situationer där jag behöver sladda för att inte gå över styr eller bli alldeles för trött.</p><p></p><p>De enda andra pistracers jag provat de senaste åren är Salomons motsvarighet (minns inte namn), som jag skulle säga hamnar ungefär mittemellan Rossi och Völkl i hur "bestämmande" de är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1212090, member: 77701"] Jag har Hero LT i 172 som varjedagsskida (när det finns liftar och pister att tillgå, vill säga), och innan dess hade jag ett par Hero AT i 170. Har även kört lite på ST i just 167, men valde att skaffa LT till mig själv pga rekommendationer från skidlärarutbildning. Det enda som skiljer dem vad jag vet är svängradien. Anywho. Jag har aldrig haft problem med mina Hero på hårt underlag (utom möjligen ren blankis från smältvatten men vem har inte det?), de gånger det falerat har det inte varit skidans fel, utan jag som schabblat med tekniken. När det kommer till butiksracers så känns det som att de helt klart hör till den "snällare" (läs: lättare att vänja sig vid) änden av spektrat, men de går att vräka på med oavsett underlag, absolut. I någorlunda opucklig terräng har jag aldrig känt att de varit instabila. Jag teståkte Racetiger SL en dag förra vintern, och kom inte alls överens med dem, (men så är jag lite av en flugviktare – 179/58), så jag förstår precis vad du menar med svåra att "leta rörelse" med. Jag upplevde Racetigern som att den bestämmer, och jag får åka med och att det inte fanns något utrymme för kompromiss. Med lite mer krut i benen är den nog jättekul, men för mig var den alldeles för kämpig. Hero passar mig bättre för jag kan ligga och nöta carvingsvängar med dem, men de är inte heller helt oregerliga i situationer där jag behöver sladda för att inte gå över styr eller bli alldeles för trött. De enda andra pistracers jag provat de senaste åren är Salomons motsvarighet (minns inte namn), som jag skulle säga hamnar ungefär mittemellan Rossi och Völkl i hur "bestämmande" de är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ross Hero Elite ST TI, eller?
Tillbaka
Topp