Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ross Hero Elite ST TI, eller?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-LAB" data-source="post: 1212673" data-attributes="member: 66686"><p>Nivån är en god poäng och jag håller med dig [USER=162261]@slasksno[/USER] i det. Hero Master kräver sin man/kvinna för att komma till sin rätt och som skidlärar-skida är den jättebra, håller helt med. I skidgarderoben hos mig finns även Hero Athlete SL och GS (FIS-godkända lagg) och med känslan av de skidorna i benen vill man gärna fortsätta i samma goda anda med bra lagg. Men, bra lagg är olika för olika åkare.</p><p></p><p>Jag måste dock passa på att utfärda en varning gällande Völkl Racetiger och Marker comp 16 (eller om den hette motion 16); den bindningen flexade i sidled, vilket gjorde att när man började kanta pjäxan, kantades bindningen, men skidan följde med kantningen först efter lite fördröjning! Helt värdelöst! Det gjorde att man inte fick grepp gradvis, utan först hände inget, sedan inget och sedan lite för mycket, men fortfarande med dåligt grepp.</p><p>Minns inte årsmodell på dessa prylar, men c:a 15/16-någonting. Röd/vita lagg och samma färg på bindningarna.</p><p>Skidorna var bra, men bindningarna skräp. </p><p>Hade vid samma tidpunkt även ett par Marker Comp 20, som var kanonbra, inget flex i sidled. (Lite annan konstruktion på DIN 20 jämfört med DIN 16-bindningen)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-LAB, post: 1212673, member: 66686"] Nivån är en god poäng och jag håller med dig [USER=162261]@slasksno[/USER] i det. Hero Master kräver sin man/kvinna för att komma till sin rätt och som skidlärar-skida är den jättebra, håller helt med. I skidgarderoben hos mig finns även Hero Athlete SL och GS (FIS-godkända lagg) och med känslan av de skidorna i benen vill man gärna fortsätta i samma goda anda med bra lagg. Men, bra lagg är olika för olika åkare. Jag måste dock passa på att utfärda en varning gällande Völkl Racetiger och Marker comp 16 (eller om den hette motion 16); den bindningen flexade i sidled, vilket gjorde att när man började kanta pjäxan, kantades bindningen, men skidan följde med kantningen först efter lite fördröjning! Helt värdelöst! Det gjorde att man inte fick grepp gradvis, utan först hände inget, sedan inget och sedan lite för mycket, men fortfarande med dåligt grepp. Minns inte årsmodell på dessa prylar, men c:a 15/16-någonting. Röd/vita lagg och samma färg på bindningarna. Skidorna var bra, men bindningarna skräp. Hade vid samma tidpunkt även ett par Marker Comp 20, som var kanonbra, inget flex i sidled. (Lite annan konstruktion på DIN 20 jämfört med DIN 16-bindningen) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ross Hero Elite ST TI, eller?
Tillbaka
Topp