Rossbindning - synpunkter?

Jojja

Ny medlem
Undrar om någon åkt på Ross Power bindning och har några synpunkter? Enligt tillverkaren ska deras konstruktion göra att man inte bör ställa bindningarna så hårt som man brukar, foten ska sitta kvar ändå, såvida man inte gör en kullerbytta i backen... Några synpunkter från verkligeheten...? Tacksam för svar.

Fridens

åker på en rossignol scratch 140bindning o kvaliten är inte så jättebra. ski stoppern gick sönder på direkten och bindningen är ibland trög att få sig. va de är för speciellt med dinen har ja inte märkt.

Ide´n med deras bidningar är att den ska så många punkter som pjäxorna ligger emot bindningarna... Jag har ett par Look bindningarna deras är lite enklare kontruktion men gjorda på samma fabrik... jag är helnöjd med dessa. De är inte gjorda för att lösa ut som en del andra fabrikat som tillverkar bindningar som funktionen är att de ska löra ut. I min mening är bindningarnas funktion att de ska göra så att pjäxorna sitter fast i skidorna...
Men det är troligtvis den delen i utrustningen som är svårast att tillverka och få den med de egenskaper man vill ha... Det blir ofta mer belastning när man står på ordentligt när det är riktigt uppkört än när mabn slår runt i en vanlig vurpa....

Tillbaka
Topp