Rossignol Alpine Skis React Turn + Xpress 10 GW B83

Jonas B

Medlem
Dottern som får klassas som en bättre nybörjare köpte K2 Disruption 75W när vi började åka skidor igen förra året ( hon är 24 år) Hon beställde dom på nätet utan att berätta. Säkert inget fel på dom, åker själv K2 charger. hon åker långsamt och åker som man lär sig i skidskolan. Ska man köpa ett par billiga Rossignol react turn på xxl sport. kan ett par kortare sådana än dom hon har nu hjälpa henne att få till svängarna

Jag förstår så klart att skidskola är kanske det som är bäst, men tänker på det som är näst bäst

Tacksam för alla svar

Skidskola/lektioner lär ska göra större skillnad än skidorna under fötterna. Vad jag kan se är skidorna hon har och dom du frågar om rätt snarlika i uppbyggnad. Min fru som började åka i vuxen ålder och som fortfarande är en försiktig nybörjare. Åkte till en början på en nybörjarskida från k2. Hon fick senare ett par völkl yumi 84 av mig. Hon upplever själv att hon är tryggare på dessa nya skidor. Dom "lyder" bättre säger hon och greppet är bättre. Poängen jag har med detta är att om ni vill byta skidor bara så kanske ni ska titta på något som är stabilare än det hon har nu.

Jag fattar inte helt hur det ska bli bättre om man byter från en nybörjare skida till en annan med nästan exakt samma mått och målgrupp.

K2: 125-75-109 R:11,8 m (156 cm)
Rossignol: 126-74-110 R:12 m (165 cm)

Skidskola/lektioner lär ska göra större skillnad än skidorna under fötterna. Vad jag kan se är skidorna hon har och dom du frågar om rätt snarlika i uppbyggnad. Min fru som började åka i vuxen ålder och som fortfarande är en försiktig nybörjare. Åkte till en början på en nybörjarskida från k2. Hon fick senare ett par völkl yumi 84 av mig. Hon upplever själv att hon är tryggare på dessa nya skidor. Dom "lyder" bättre säger hon och greppet är bättre. Poängen jag har med detta är att om ni vill byta skidor bara så kanske ni ska titta på något som är stabilare än det hon har nu.
Kanske inte helt fel att tänka så som du gör, en bättre skida är kanske mer stabil och förlåtande. vi får helt enkelt hyra ett par en dag nere i sölden och testa. Tack

Förutom Völkl Yumi som jag nämnde så har Sport Conrad bra pris på Elan Ripstick 88/94. Det tror jag också är en skida som skulle kunna passa. Lite som tips för ev teståkning.

super tack

Tillbaka
Topp