Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rossignol B2 eller liknande? erfarenheter? Tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Larsus" data-source="post: 153664" data-attributes="member: 57573"><p>Tjena!</p><p>Tänkte skaffa mig ett par nya skidor inför kommande säsong och har därför provat lite med hjälp av testbutikerna. De skidor jag fastnat för är ett par Rossignol B2, 174cm. Kanske inte de roligaste skidorna i pisten men de går ju som ren ångloken oavsett underlag. Ska satsa lite mer åt friåkningshållet därför som jag inriktat mig på en skida med lite midja...Provade även ett par Salomon Scramble 8, 165cm men de är inte lika stabila. Någon med erfarenhet av Rossignol B2 eller någon liknande skida? Har väl sneglat lite på ett par Head Monster. Åker ganska blandat, blir väl en vecka neråt alperna, en vecka i Norge och så blir det av till Åre och Ramundberget under nästa säsong. Friåkning i all ära men nog blir det mest tid i pisten....Det är det jag är orolig för, att skidan inte fungerar i pisten. Är 180cm lång och väger 73kg. Hoppas någon har något bra inlägg och förstår hur jag tänker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Larsus, post: 153664, member: 57573"] Tjena! Tänkte skaffa mig ett par nya skidor inför kommande säsong och har därför provat lite med hjälp av testbutikerna. De skidor jag fastnat för är ett par Rossignol B2, 174cm. Kanske inte de roligaste skidorna i pisten men de går ju som ren ångloken oavsett underlag. Ska satsa lite mer åt friåkningshållet därför som jag inriktat mig på en skida med lite midja...Provade även ett par Salomon Scramble 8, 165cm men de är inte lika stabila. Någon med erfarenhet av Rossignol B2 eller någon liknande skida? Har väl sneglat lite på ett par Head Monster. Åker ganska blandat, blir väl en vecka neråt alperna, en vecka i Norge och så blir det av till Åre och Ramundberget under nästa säsong. Friåkning i all ära men nog blir det mest tid i pisten....Det är det jag är orolig för, att skidan inte fungerar i pisten. Är 180cm lång och väger 73kg. Hoppas någon har något bra inlägg och förstår hur jag tänker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rossignol B2 eller liknande? erfarenheter? Tips?
Tillbaka
Topp