Rossignol Bandit B78

teowe

Medlem
Rossignol Bandit B78
Jag hade tänkt köpa ett par skidor, de jag spanat in är alltså B78. Skulle behöva lite kommentarer, har inte hittat någon jättebra information om de förutom bredd och längd. Är det någon som prövat denna modell?
Jag är en över medelgod åkare, kanske inte perfekt åkstil ännu, i skiddatabasen står det att de är för avancerade åkare men jag tänkte lite såhär också att jag kommer ha dessa ett par säsonger och det kanske är som kläder att man har något att växa i, känns inte bra att köpa ett par nybörjarskidor. Är det rätt tänkt?
Mest kommer jag röra mig i pister och preparerade backar men även en del små äventyr utanför.
Finns det några andra alternativ som någon kan rekommendera för en medelgod åkare, för pist och lite offpiståkning?
Är det något särskilt jag bör tänka på när jag köper mitt första par skidor, har bara hyrt tidigare.

MvH Teodor Westberg

Rossignol Bandit B78
Åker själv på föregångarna B2 och är nöjd med dom. Viktigast att tänka på är väl hur skidan är i förhållande till din vikt och nivån på din åkning. Du måste orka trycka igenom skidan annars blir det väldigt jobbigt att åka. Gamla B2 lämpar sig bra för den lite lättare åkaren. Kika in på skistore.se och klicka dig vidare till välj rätt skida, där finns endel råd.

Rossignol Bandit B78
jag har åkt på B2 några gånger.. samma mått som 78an. är sjukt nöjd med skidorna. äger inga själv men kommer ta med mig ett par b2 när jag drar till norge om drygt en vecka. den är bra i pisten, grym i uppåkt pist, och duger lätt i offpisten. Absolut en bra skida, du kommer ju växa som åkare och denna håller länge

Rossignol Bandit B78
Har åkt b2 lite grann, mest i pisten men även lite skogåkning. Gick som tåget i pisten, bra kantgrepp, inga slag, kändes som om man kunde köra hur snabbt som helst. Ingen höjdare i skogen dock men på lite mer vindpackat underlag funkar dom nog bra. Svinbra pist/allroundskida enligt mig.

Dynastar Legend 8000 skulle också kunna vara ett alternativ, har inte åkt den dock.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp