Rossignol Bandit SC 80 08/09

Schonhoff

Ny medlem
Är ca 180 lång och väger runt 70 kg är en god åkare, vilken längd tycker ni jag ska ta?
Tänkte beställa från Sportconrad har ni även några förslag på bra bindningar så vore det bra!
Tacksam för alla tips fall ni vill rekomendera några andra skidor eller vad som helst, vill ha ett par som är väldigt allround men samtidigt verkligen håller måttet så man kan trycka på i pisten.

Tacksam för alla svar!
/Emil

Kul,e inne på Rossignol Bandit SC 80 själv o har lite svårt med bindnings typ....bredd på skistoppen o så.
Salomon STH-16 fixar biffen,men SC har bara i vitt utförande,undrar om STH-14 klarar skidans bredd....
Hade tänkt att beställa på Sport Conrad oxå....men sköta bindnings monteringen själv efter allt man läst på forumet.Killen på INTERSPORT jag snackade med var lyrisk över ROSS SC80 :-) dom tar 6500:- med Axium bindning.
E 177cm själv o satsar nog på 175cm....

var i Chamonix v 5 med UCPA hela offpist gruppen hade Rossignol Bandit SC 80 08/09
skidan står pall för mycket och man behöver inte jaga längd då man skall köra i pisten.
tror längden jag har för mig jag hade var 168 (ca170cm) är själv 180 och väger 77kg och jag pressar väldigt hårt i sväng har kört lite storslalom i min "ungdom".
Dem i gruppen som valde längre längder på sina skidorna tykte att skidorna var tråkiga.
Jag förespråkar om ni skall köra på skär i pisten välj inte för långa skidor.

Iom att det var ofpist gruppen som vi åkte i har skidorna hyffsade offist egenskaper.
sammanfattnings vis väldigt allround skida.

Tja.
Nu blev det ett par monster 82 från Stadium,kostade 4499:- nu på vinter rean :-)
Vet ju att dom e bra eftersom jag testat dom tidigare,hoppas verkligen jag inte gjort fel beslut.
Trevlig vinter

Hej!
Jag funderar på exakt samma skidor från just sport-conrad, dock ingen aning om vilka bindningar jag ska ha.

@ Schonhoff: Blev det ett par SC80? Vilka bindningar? Har du testat och är du nöjd? Berätta!

@ hanchi: Vilka bindningar körde de på då du testade dem?

Någon annan som testat dessa skidor? Berätta!

Mvh
Pär

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp