Rossignol Bandit X

• Trådstartare Trådstartare K_N
  • Start datum Start datum

K_N

Ny medlem
Rossignol Bandit X
Jag funderar på att köpa Rossignol Bandit X och undrar om det är bra skidor för en medelbra åkare, och vad ska jag ha för längd. Jag är 177 lång och väger ca 75 kg. Jag åker i pist men det kan även bli aktuellt med offpist.
Är 3.200:- ett bra pris för dessa skidor?
Jag tar även emot tips på andra bra skidor.

Rossignol Bandit X
Har hört att dom är helt värdelösa! Men testa dom vet ja!
Men bara för att jag har skrivit detta så ska du inte gå och köpa Dynastars 4x4 dom är ännu sämre!!

Rossignol Bandit X
Priset är med bindning.
Jag har blivit rekommenderad L=170 av butiken men tycker det verkar lite kort.
Är det någon som vet om det kommer en ny modell av Bandit X nästa säsong, tex Bandit B1 och i så fall bör man vänta med att köpa till nästa säsong?

Rossignol Bandit X
Har en polare som är medelgod och han kör på ett par head monster i 70. Det borde vara ungefär samma mått på den som på banditen, skillnaden är att head monster är dubbelt så bra. Men också dubbelt så dyra.

Rossignol Bandit X
Jag har ägt ett par 01:or och tyckte dem funkade bra i pist.. Testade däremot 02:orna (vita) mkt mjukare och lite bredare i mått. Bra flex men ändå vridstyva... Klart godkänd pist skida, i offpist så bär den inte ett skit..

Mått finns väl i 170, 177 så jag tycker att du ska välja 177 om du ska fräsa manchester.. 170 om du är kortsvängsfantast.

Nu när säsongen är så gott som över så ska du inte pynta för mkt.
2500 låter ok..

Rossignol Bandit X
jag har ett par bandit x twin tips dom smider bra i både Hopp, pist & puder ska sälja dom 150 cm långa hyffst skick köpta i sommras o er det också rossingol 100 bindningar släng i väg ett majl om nån er intresserad

Soren.modig@telia.se

Tillbaka
Topp