Rossignol s3 eller liknande

osst

Ny medlem
Tänkte köpa ett par skidor för freeride/offpist i Sverige. Eftersom jag gillar att hoppa och så vidare måste skidorna vara twintips gärna så att man kan montera ganska nära mitten. Åker förtillfället mest bara park och är trött på att sladda i pisten eller sjunka i offpisten därför måste jag kompletera med ett par skidor man kan åka med oxå.

väger cirkus 71 och 182 cm lång. anser att jag kan åka skidor, inget proffs inte dålig, egen utvecklad teknik. Har tidigare åkt massa parkskidor tex salomon dumont, line anthem, trouble maker osv.

gillar att leka och inte kötta rakt ner, Mycket hopp och lattjo åkning liksom.

Tittat på rossignol s3 bc, verkar vara nice. vad säger ni om längd 177 eller 186 ? Gillar priset och måtten. Vill ha en skida som är runt 100 i midjan.

kom gärna med andra tips om skidor (gärna billiga)

tack

mushin

Ny medlem
Jag har nästan samma dimensioner som du verkar ha, väger 68 kilogram och är 179 cm lång enligt passet. Åker på ett par S3:eek:r (186) sedan början på året och är helnöjd! Jag åker visserligen inte så mycket park, utan köttar offpist och i pist.

De har ju lite rocker så det "tar bort" lite av längden, så jag tycker du ska ha ett par 186. Åkte knädjupt puder med dem i söndags och de funkar fiiiint. Pistad eller uppkörd pist funkar super också, det enda är isgreppet... nu vet jag inte om det var för att det var blåis, eller om jag fegade ur och inte vågade trycka på tillräckligt, eller om skidorna har sämre isgrepp...

Är nöjd än så länge och ska testa mina i Schweiz i två veckor nu...

Köpte mina för 4500 (tror jag det var) på Skistore.se.

osst

Ny medlem
Hur har du monterat då? sett att det finns typ tre streck 0, +3 och +6. Tänkte köra runt plus 3 nog !

mushin

Ny medlem
Eftersom jag åker 95% framåt så såg jag ingen mening med att montera något annat än på nollan, men det är ju individuellt och beroende på åkstil och önskade egenskaper på skidan.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp