osst
Medlem
Rossignol s3 eller liknande
Tänkte köpa ett par skidor för freeride/offpist i Sverige. Eftersom jag gillar att hoppa och så vidare måste skidorna vara twintips gärna så att man kan montera ganska nära mitten. Åker förtillfället mest bara park och är trött på att sladda i pisten eller sjunka i offpisten därför måste jag kompletera med ett par skidor man kan åka med oxå.
väger cirkus 71 och 182 cm lång. anser att jag kan åka skidor, inget proffs inte dålig, egen utvecklad teknik. Har tidigare åkt massa parkskidor tex salomon dumont, line anthem, trouble maker osv.
gillar att leka och inte kötta rakt ner, Mycket hopp och lattjo åkning liksom.
Tittat på rossignol s3 bc, verkar vara nice. vad säger ni om längd 177 eller 186 ? Gillar priset och måtten. Vill ha en skida som är runt 100 i midjan.
kom gärna med andra tips om skidor (gärna billiga)
tack
väger cirkus 71 och 182 cm lång. anser att jag kan åka skidor, inget proffs inte dålig, egen utvecklad teknik. Har tidigare åkt massa parkskidor tex salomon dumont, line anthem, trouble maker osv.
gillar att leka och inte kötta rakt ner, Mycket hopp och lattjo åkning liksom.
Tittat på rossignol s3 bc, verkar vara nice. vad säger ni om längd 177 eller 186 ? Gillar priset och måtten. Vill ha en skida som är runt 100 i midjan.
kom gärna med andra tips om skidor (gärna billiga)
tack