Rossignol s3 eller Line-blend ?

FREESKI96

Ny medlem
hej jag ska börja köra lite mer seriös offpiståkning och har hittat två olika skidor, Rossignol s3 och Line-blend och som båda sägs vara riktigt bra skidor.Men vet inte vilka jag ska välja skulle gärna villa ha hjälp med vad ska jag välja för skidor, lämna gärna motivering för dom skidorna som ni tycker jag ska köpa.

Jag är en kille på 14 år som börjar ge mig ut i offpist. Gillar att köra snabbt och korta svängar, ligger väl på medel nivå när det gäller offpist. Jag väger 50 kg och är 167 cm lång.

Senast ändrad:
Jag kan rekommendera S3an, rolig och lättsvängd skida som funkar till det mesta faktiskt ;) ett tips är att inte vara rädd för att gå på en längre skida då rockern gör att dom känns ganska korta

File sa:
Jag kan rekommendera S3an, rolig och lättsvängd skida som funkar till det mesta faktiskt ;) ett tips är att inte vara rädd för att gå på en längre skida då rockern gör att dom känns ganska korta
är 178 cm för mycket om jag är 167 cm ?

Om det är för mycket är väl upp till var och en, jag upplever då inga problem med mina s7or (jag är 170 cm och åker 188)

S3:an är griiiiiiim! Köp en i den egen längst. Minst... 10 cm längre har du nytta av i pudret, men blev ju lite krångligare att leka i parken med... Är ju iof en vanesak... Jag är sjukt nöjd med S3:an. Kolla min recension om den.

Lycka till!

Jag har kört på s3an en del i puder i st anton och jag kan säga att jag tyckte den var skön men när pudret blev djupt så ville den sjunka ner. Hade även problem att åka fort med den eftersom rockern är knappt märkbar och det gör att man bromsas ner när det blir mycket puder. Som allround-skida (pist+puder) är den nog ett utmärkt val dock!

Tillbaka
Topp