Rossignol S7 BC 09/10 eller Salomon Rocker 09/10?

crullet

Medlem
Jag ska göra en säsong i Andermatt och måste därför köpa ett par puderskidor.

Är 189 cm och väger ca 85.

Vilken av Rossignol S7 BC 09/10 och Salomon Rocker 09/10 tkr ni jag ska ta? Eller har ni andra alternativ i 6-7000 kr klassen med bindning.

sixten17 sa:
salomon czar är nog ett bättre val än s-rockern skulle jag villja säga.
wow vilket uttömmande svar! nu är han nog nöjd!

crullet!
har du några andra skidor?
ska skidorna användas bara till puder?
gillar du lekfull åkning eller mer kraftfull? s7 är ju mer lekfull...
hur duktig är du på att åka?

LawndartGustav sa:
sixten17 sa:
salomon czar är nog ett bättre val än s-rockern skulle jag villja säga.
wow vilket uttömmande svar! nu är han nog nöjd!

crullet!
har du några andra skidor?
ska skidorna användas bara till puder?
gillar du lekfull åkning eller mer kraftfull? s7 är ju mer lekfull...
hur duktig är du på att åka?
Har ett par Atomic Sugar Daddy men jag vill ha ett par som e lite bredare, så antagligen kmr jag bara använda de nya skidorna i pudret.

Skulle nog säga att jag är mer för \"kraftfull\" åkning, men jag vill ju samtidigt kunna leka litegran. Dåligt svar men hoppas du förstår.

Jag har åkt skidor 2-4 veckor i ca 10 år och endel puder de 2-3 sista åren.

Volkl Kuro bør væl finnas med i listan.

blir mer snack i denna tråd antar jag..nu ska jag jobba.

hmmm... båda är tunga skidor
salomon rocker har alla som jag träffat älskat, men går ju inte o åka fakie men dom flyter som korkar och är mer lättåkta än de verkar vara när man ser dom.

s7 är ju mjukare och mer allround och flyter säkert nästan lika bra, dock plöjer den ju inte på samma sätt...

kuron gillar ju alla men vet inte om du kan få tag på den billigt fast vilka skidor är billiga

black diamond megawatt?

köp en ON3P Great Scott!!!
den e hård och mustig med full rocker o pintail! jo, skit i alla andra o köp den =)

Senast ändrad:
Kuron's 132 mm midja känns nog lite väl brett alltså. Är det rocker på s7 och salomon rocker? Kan inte hitta något om det när jag söker.( även fast salomon heter "rocker")

Denna jävla skid-djungel. Finns ju så jävla mkt olika. Skulle vilja prova allihop o SEN köpa. Någon som vet ifall det finns en skidbutik i Oslo som har dessa skidor?

salomon czar 192 är nog en bra skida för dig, den är lätt och mitt emellan hård och mjuk.
111 i midjan duger helt klart.

har själv Czar, näst bästa skidan jag åkt på.
den bästa är henryx purple haze men den kostar 9-10 lakan.

varför inte vänta och se vad du kan testa i Andermatt?

132mm för brett? I andermatt? LOL!

I valet mellan S7 och the rocker är rockern givet.
S7:an är som jag ser det mer en BC-jibb skida, medans rockern är 100% storbergsskida.
Czar är väl en schysst mellanskida, lite allround. Men som puderfeting behöver du större grejjer.

Håller med PNyberg, kuro borde vara med på din lista. Den finns för en gångs skull i vuxenstorlek i år...

Nej, snåla inte på bredd eller längd!

Är väldigt osäker nu. Verkar stå mellan två skidor. Kuron och s7an. Egentligen två väldigt olika skidor. Som någon skrev verkar s7an vara mer allround och kuron passa perfekt för enbart stora berg och därmed inte vara alls lekfull?

crullet sa:
bl0ckm0ng0t sa:
varför inte vänta och se vad du kan testa i Andermatt?
Vet inte om jag vågar göra det. Dessutom är jag lika skidkåt som alla andra just nu :D
vågar? är ju 10 ggr läskigare (och dummare) att köpa otestat, testa, hittar du ändå inte vad du vill ha finns det ju andra orter och i värsta fall onlinebutiker, beggat osv.

Senast ändrad:
crullet sa:
Är väldigt osäker nu. Verkar stå mellan två skidor. Kuron och s7an. Egentligen två väldigt olika skidor. Som någon skrev verkar s7an vara mer allround och kuron passa perfekt för enbart stora berg och därmed inte vara alls lekfull?
S7:an är ju en BC-jibb-skida lämpar sig bättre vid BC-jibb och fakielandningar i pudret.
Rocker är en mkt livlig skida i mitt tycke. (Så livlig att jag sälv skulle uppskatta den i ännu längre längd. Har inte kört kuron själv, men med den shapen, rockern och vad jag hört från polare som har väldigt många skiddagar på den, verkar det vara en oerhört livlig skida.

Jag tror absolut att du ska prova innan du köper

Nojlas sa:
crullet sa:
S7:an är ju en BC-jibb-skida lämpar sig bättre vid BC-jibb och fakielandningar i pudret.
Rocker är en mkt livlig skida i mitt tycke. (Så livlig att jag sälv skulle uppskatta den i ännu längre längd. Har inte kört kuron själv, men med den shapen, rockern och vad jag hört från polare som har väldigt många skiddagar på den, verkar det vara en oerhört livlig skida.

Jag tror absolut att du ska prova innan du köper
Okey. Hur är priserna på skidor i Schweiz? Liknar dom på Conrads priser?. Får man prova vilka skidor man vill innan man köper dem ?

Noljas har rätt.. Prata med svensken på Sport4You. Och jag fick testa massa skidor där förra året när jag skulle köpa nya.

Tillbaka
Topp