Rossignol S7 Längd Hjälp!

NickoKick

Ny medlem
Tänkte köpa ett par rossignol S7 och vet inte vilken längd ja ska skaffa.
Jag väger in på 74kg och är ca: 183 lång, och nu står det mellan de 176cm långa och 188cm lång, Tack i förhan för alla möjliga förslag.

Fråga dem i butiken som du ska shoppa ifrån hur långa de är i verkligheten. Kollade på Extreme skidor som skulle vara 187cm va inte ens 180cm som jag, så jag frågade butiken (lännasport) hur stora mina K2 va när jag beställde, K2:s mått stämde exakt 181cm. Vet ej hur pass bra Rossignols mått stämmer med verkligheten men det finns säkert någon som kan svara på exakt hur långa deras är.
Hade nog satsat på 188cm.
Lycka till

Banzai sa:
Fråga dem i butiken som du ska shoppa ifrån hur långa de är i verkligheten. Kollade på Extreme skidor som skulle vara 187cm va inte ens 180cm som jag, så jag frågade butiken (lännasport) hur stora mina K2 va när jag beställde, K2:s mått stämde exakt 181cm. Vet ej hur pass bra Rossignols mått stämmer med verkligheten men det finns säkert någon som kan svara på exakt hur långa deras är.
Lycka till
Tack!

Banzai sa:
Lycka till
Ja..så kan man oxå tænka. Eller så kan man tænka att 176 ær før midgets och tjejer och 195 ær før manliga mæn och alla 188 før alla mitt emellan ;)

Jag kör en 188 och är runt 190 själv som en all around skida en kuro för bara puder och 188 funkar ändå riktigt bra men kan ha en tendens att vara lite kort ibland.

Martok sa:
simonthyrberg sa:
Skulle nog gått på 176an ändå..
Killen är 183 och väger 74, på en skida som s7an med så pass mkt rocker, varför skulle han gå på 176an? så totalt osmart.
för att han:
1 är ett troll och troll gillar att reta de som inte förstår bättre eller
2 han är ett troll och troll gillar korta skidor eller
3 han gillar korta skidor för hans signatur säger "I like snowblades"

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp