rossignol scratch Axial2 140 - rissognol S6

filleice

Ny medlem
hallå! har bestämt mig för att beställa ett par rossignol S6 BC. har nu kommit till det svåra valen bland alla bindningar och har kikat lite på åvanstående modell. Vore tacksam om någon som kör med en sådan monterad kunde e lite respons : )

MVH

Körde en sådan förra säsongen på ett par Thug.
Fungerade felfritt hela säsongen som gjordes i Chamonix.
Löste precis när de skulle, stabila och gav en bra känsla.
Rekomenderas verkligen!

Eric_W sa:
Körde en sådan förra säsongen på ett par Thug.
Fungerade felfritt hela säsongen som gjordes i Chamonix.
Löste precis när de skulle, stabila och gav en bra känsla.
Rekomenderas verkligen!
nice! och det vara inga problem med landningar i BC:n ?

Nixpix inte för mig. Sen kör jag iofs inga Seth Morrisons frontflip ut från 30meters klipor och setter inga 720s på enorma BC kickers, man sammanfatta det med att dom aldrig tjuvlöste en enda gång, varken i landningar på "lagomstora" hopp och dropp eller i djupsnön men löste kanonfint i diverse krasher (vilket jag gjorde ganska många)

hej, har kört på dessa bindningar under 2 säsonger. Aldrig haft några direkt problem med bindningen och den har aldrig tjuvlöst.
Har dock aldrig varit jätteförtjust i häldelen på looks/rossis bindningar som ibland kan vara enerverande trög, och som saknar det distinkta "klicket" när man klickar i hälen. Med detta medföljer att man ibland kan råka tro att man har klickat i bindningen ordentligt när man egentligen haft för mkt snö under foten/på bindningen - med en "ofrivillig utlösning" till följd.
Men sitter pjäxan i ordentlig så är den (för mig iaf) säkerheten själv. Dessutom schysst vikt på bindingen. Kan tilläggas att jag väger 65kg, har 9.5 på din-skalan, monterade på ett par AK Enemy (maiden) 189. Min åkning ser ut så här http://www.sanktanton.se/film08.wmv (första åkaren).
summan av kardemumman är att bindningen starkt rekommenderas.

Senast ändrad:
Wikingen sa:
med en "ofrivillig utlösning" till följd..
Haha, nu snackar vi klarspråk!
(kunde inte låta bli.) :)

Ang. det här med snö under foten och tjuvlös så tycker jag att man känner direkt när pjäxan sitter fel. Och som du skriver när den väl sitter i är det säkerheten själv!

^tänkte det är lika bra att använda termer som alla (män iaf) kan relatera till:)

Jo det är väl inget problem egentligen, bara kom på att det har hänt någon gång. Som sagt grym bindning för övrigt.

Tillbaka
Topp