Rossignol Scratch Brigade eller Armada ARV?

Muse

Ny medlem
Behöver lite tips angående nya lagg. Är ca 190 cm lång, väger runt 80, älskar park och off-pist, kör idag scratch fs men behöver bredare nya skidor som även klarar off-pisten. Har fastnat för de här modellerna men har tyvärr ignen erfarenhet av armada så därför behöver ja lite tips. Vilken av modellerna tror ni passar mig bäst? Priset behövs inte tas med i beräkningen.

står det mellan de två tycker jag du ska välja scratch brigade, men så har jag heller aldrig varit något fan av armada. jag har inte hunnit åka på årets scratch brigade än, men fjolårets tyckte jag var en riktigt rolig skida och jag tror inte årets är sämre! givetvis är kanske inte 185 (brigade) ideallängden när man som du är 190, men å andra sidan ska den ju funka i park också låter det som, och då kan det kanske vara ett smart val.

Ær brigade uppføljaren till scratch WRS BC från førra året? Ær dom byggda på samma sætt? Lika lætta?

Nille: Enligt det jag har kunnat läsa mig till är Brigade uppföljaren till Scratch BC WRS. Båda finns att köpa hos Sportconrad. Brigade kostar 349 euro och BC kostar 300 euro. Jag har inte uppfattat det som om att det är några större ändringar i konstruktionen.
Jag har tittat på Brigade också men jämfört den med Armada El Rey Fleet (389 euro) då jag tror att de är likvärdiga i sin karaktär, har dock inte gjort allt för seriösa efterforskningar i ämnet ännu.

Tillbaka
Topp