Rossignol Scratch FS i pisten

Blomgren

Ny medlem
Hejsan allihopa :D

Jag har tänkt att försöka köpa ett par Rossignol Scratch FS men jag har ingen aning om hur de är i pisten o i puder. Därför frågar jag er, går de bra att åka riktigt bra carving o höga farter?? Och offpist, är dom svåra att köra med?

Vad kan man få ett par begagnade från förra året för?? med Scratch-bindning.

HeJ!

Jag köpte förra årets scratch (168) nya med scratch 100 bindnigen för 3000kr och det var super bra tycker jag. Skidorna är underbara men de är ochså rätt mjuka så om du är tung är de kanske inte de bästa skidorna att prässa hårt i pisten med, men den är underbar att jibba med. I offpist synpunkt vet jag inte riktigt för har bara kört lite puder i sälen och då var de skit sköna.

Men jag rekommenderar skidan absolut om du inte är för tung

/Fredrik

Min vikt 63kg körde med längden 168.
Spelar ingen roll om du är lätt, dom här skidorna ger dig ingenting. Det här är mitt största hatobjekt någonsin! Skidan somnar vilken sväng du än gör, drunknar i lössnö, känns tunga i luften, men dom är "dock" egendomligt bra att sladda med!

öh... det är ju en parkskida, så jag TROR att dom är ganska hyggliga i park, aningen bättre bland guppen i barnbacken kanske. eller vad tror ni andra?

Jag har dom. Tycker att skidan är en 3 av 5 i pudret är dom okej det där med drunknar kan jag inte hålla med om. Han som ksrev det kanske ska tänka på andra orsaker. Skidan är okej och skära med, men du får jobba upp lite fart först eftersom det är lite skärning på skidorna. Funkar helt okej i parken. Ska du köpa skidor i år skulle jag köpa ett par 1080 på stadium för 4000!!

Okey. Synda att dom ska va så "dåliga" i pisten.. men är det förra årets modell då spm kostar 4000 kr lr??

Tack för alla svar :D

en skida som ni missat är head madtrix.riktigt kul i pisten för att den är styv och den fladdrar inte i höga farter. i pudret är den inte optimal men i parken och pisten går den kanon! sknae

Tillbaka
Topp