Rossignol scratch Fs?

Emelina

Ny medlem
Rossignol scratch Fs?
Hej!
Jag ska nu köpa ett par Rossignol Scratch Fs, splitter nya från året 04/05. Grejen är att jag är medlelduktig åkare, väger runt 60 kg, ska åka blandat i pist/offpist/hoppa och säljarna vill sälja ett par skidor som är 168 cm långa. ärinte detta lite för långt för mig??
jag är 174 cm

Rossignol scratch Fs?
hur lång är du själv? om du tror att de blir för långa för att hoppa med och vill ha kortare därför så blir nog de för korta för offpist osv. men det beror ju på hur lång du själv är så att säga.

Rossignol scratch Fs?
Nej jag tror att det blir en bra läng om du är 174cm lång. Är de kortare tappar du offpist, visst kanske blir de lite lite långa att hoppa med, men jag tror inte du märker nått =)

Rossignol scratch Fs?
nej..det är verkligen inte för långt!

jag är 180cm och har ett par likadana som är 173cm långa... jag hoppar mer än vad jag åker offpist och dom fungerar perfekt..jag hade hellre valt längre än kortare om jag hade fått välja om nu.

Rossignol scratch Fs?
Jag är också 174 och har 176 cm långa BC, funkar fint att hoppa med (sätter 720) även om kortare hade varit bättre just för det ändamålet. Ska nog funka bra för dig, speciellt om du vill kunna åka offpist också.

Tillbaka
Topp