Rossignol Scratch?

Slope

Ny medlem
Rossignol Scratch?
Tror ni rossignol scratch är bra skida för en medelbra åkare? om inte rekkomendera en Annan FET twintip som jag kan åka med!!! =D

Rossignol Scratch?
Hej!

Jag har nyss köpt en rossignol scratch fs och jag är jäkligt nöjd med den. Jag är medelgod åkare skulle jag tro och jag känner att jag kan utvecklas mycket med skidan.

Lycka till me valet

Rossignol Scratch?
Ja annars har du ju Völkl´s twintip V-Pro dom är grymt fetta en kompis har såna och när ja testade dom så känndes dom grymt stabilla kan nog även funka i pudder..

Rossignol Scratch?
Om du tänker på BC:n så kräver den att man är en hyffsad åkare annars så finns det rätt många tjockisar på marknaden som PR, MoJo osv

Rossignol Scratch?
skippa BC du ska ha Head Mad_Trix MoJo eller Rossignol FS eller den billiga rossignol varianten "Pro Teen"

Rossignol Scratch?
jag kör på scrach BC och är grymt nöjd!!! Den funkar till allt... även puckel! Inte illa för en sådan fet skida.

Rossignol Scratch?
om du är en medel bra åkare tycker ja att ett par
salomon 1080, rossignol scrach eller head madtrix ska vara bra... om du jibbar och håller på så klart...

Rossignol Scratch?
Hej jag köpte mina för scratch fs 168(de grön gula)på team sportia i västerås för 3995 för dt gick att pruta :) men nu har de reat de till 4500kr så nu kanske man kan få ner priset ännu mer:) för när jag fick de för 3995 kostade de 6000 aja då fick jag med bindningen scratch 100. jag e grymt nöjd med dt. lycka till

Rossignol Scratch?
Är det en fet twintip (runt 90 mm i midjan) eller en fet (bra, grym) twintip du är ute efter?

Om det är det första så är en mjukare skida mer lätthanterlig och lättåkt än en hård/styv. Mjuka feta twins, K2 Seth Pistol, Salomon Pocket Rocket, m. fl. (hör med Alpingaraget på 08-165 010).

Om det är det andra så är de flesta twintips ganska lättåkta, som har runt 80 i midjan. De är dessutom ett par väldigt bra allroundskidor. Om du anser dig själv vara en medelgod åkare kan du egentligen välja vilken twintip som helst. Fast helst ska du ju ha provåkt dem innan. Men högst pris betyder inte alltid bäst skida. Dynastar Troublemaker kostar "bara" 3800 utan bindning och det är en riktigt bra skida. De flesta twintips kostar från 5000 och uppåt utan bindning.

Hoppas du fått lite klarhet på ditt twintipköp.

MVH Andreas

Tillbaka
Topp