Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker du funkade bra som de var men la 89 grader på kanten. Blir ju automatiskt lite hängning efter ett tag när man bryner av undersidan av stålkanten eftersom du i princip inte avverkar något belag med varken bryne eller fil.CG14 sa:Ja, jag misstänket detsamma, 0,5 eller rentav 0. Vilken hängning och sidokant tror du på?
Jag ska dubbelkolla ikväll, men svårkörda är de absolut inte.Mountain_Man sa:Definitivt hängda 1 grad eller mer. Inte en chans att Ross skulle massproducera friåkningsskidor utan hängning eller bara 0,5 grad, de skidorna skulle bli svårkörda och ge Ross problem ...
Men
@RWD , du kanske har rätt och i så fall har Rossignol problem! Tendensen de senare åren är snarare att man exprimenterar med hängningar på upp mot 2-3 grader. Enligt butiken där jag servade mina Völkl RTM 86 kör Völkl med 1,5 grad. Själv kör jag generellt 1/88 på alla mina skidor vilket ger en kant på 89 grader.
/MM
Jag tycker snarare att det just är enorm skillnad, i alla fall när man närmar sig riktigt lite hängning. Ett helt plant belag ger en otroligt svåråkt skida. 0,5 grader ger väldigt aggressivt beteende i de flesta fall. 1 grad känns neutralt. Sen minskar effekten. 1,5 grad ger ingen jättestor effekt, utan ska man få skidorna riktigt flytiga måste man gå upp mot 3-4 grader.RWD sa:Jag har experimenterat lite med de pistskidor jag har haft innan (mest Völkl och Head) och det är ju inte någon enorm skillnad om man inte åker på tävlingsnivå.Mountain_Man sa:Definitivt hängda 1 grad eller mer. Inte en chans att Ross skulle massproducera friåkningsskidor utan hängning eller bara 0,5 grad, de skidorna skulle bli svårkörda och ge Ross problem ...
/MM
Ok! Det var intressant! Tackar!sekko sa:Jag tog hem ett par soul 7 från Conrad nyss och hade samma fundering. Conrad kunde inte svara utan hänvisade till Ross. JO Sport som är distributör i Sverige svarade så här:
Hallå!
Kanten är 89
Hängningen är 0,5
Mvh Jo Sport
0,5 kan nog stämma då, dåremot var sidan 90 grader om man kan lita på kantfilen från swix.sekko sa:Jag tog hem ett par soul 7 från Conrad nyss och hade samma fundering. Conrad kunde inte svara utan hänvisade till Ross. JO Sport som är distributör i Sverige svarade så här:
Hallå!
Kanten är 89
Hängningen är 0,5
Mvh Jo Sport