Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Sin 7 - Hängning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1085196" data-attributes="member: 12152"><p>Jag tycker snarare att det just är enorm skillnad, i alla fall när man närmar sig riktigt lite hängning. Ett helt plant belag ger en otroligt svåråkt skida. 0,5 grader ger väldigt aggressivt beteende i de flesta fall. 1 grad känns neutralt. Sen minskar effekten. 1,5 grad ger ingen jättestor effekt, utan ska man få skidorna riktigt flytiga måste man gå upp mot 3-4 grader. </p><p></p><p>Jag är inne på MM:s linje. Det är helt omöjligt att Ross levererar sina skidor ohängda. Det hade man märkt direkt genom att kunderna skulle klaga på att dom var enormt svåråkta. Är ett par skidor helt ohängda märker man det, även om man är helt grön på att analysera trim. Man kanske inte förstår varför det blir svårt att åka, men märker det gör man och väldigt få gillar den känslan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1085196, member: 12152"] Jag tycker snarare att det just är enorm skillnad, i alla fall när man närmar sig riktigt lite hängning. Ett helt plant belag ger en otroligt svåråkt skida. 0,5 grader ger väldigt aggressivt beteende i de flesta fall. 1 grad känns neutralt. Sen minskar effekten. 1,5 grad ger ingen jättestor effekt, utan ska man få skidorna riktigt flytiga måste man gå upp mot 3-4 grader. Jag är inne på MM:s linje. Det är helt omöjligt att Ross levererar sina skidor ohängda. Det hade man märkt direkt genom att kunderna skulle klaga på att dom var enormt svåråkta. Är ett par skidor helt ohängda märker man det, även om man är helt grön på att analysera trim. Man kanske inte förstår varför det blir svårt att åka, men märker det gör man och väldigt få gillar den känslan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Sin 7 - Hängning
Tillbaka
Topp