Rossignol Super7 hd. Någon som testat?

Johan23

Aktiv medlem
Jag är lite nyfiken på Ross Super7 HD 188. Någon som testat som kan ge lite åsikter?

Hej,

Jag har kört dom två veckor i St Anton i allt från lårdjupt till betonghård puckel i Mattun och isig pist. Vi kanske kan lämna det uppenbara därhän d v s det finns bättre pistlagg men dom funkar bra även där, bara att lägga upp på kant i vanlig ordning.

I sitt rätta element d v s offpist i djup snö är dom grymma helt enkelt. Flyter som en kork. Lite osäker dock på om man ska montera bak dom något, -1 eller -2 då tailen ibland kan upplevas lång när det är knöligt och brant. Men som sagt det var aldrig något direkt problem om man bara är med på noterna när dom vill kasta ner dig i baksätet s a s :) Åkte med dom hela tiden men hade nog hellre använt mina BC Atris 184 när det var helt slut på lössnö, men dom var hemma.

Kort och gott grymma, lätta och lätthanterade skidor i alla fören trots allt. Jag är 185cm lång och väger 83kg och åker företrädesvis offpist oavsettt före. Ställ gärna frågor om du vill ha förtydligande. Lite bråttom just nu :)

M v h

// Johan

Tack för svar! Har faktiskt fått låna ett par testskidor och kört dom till och från några veckor.
Jag gillade bakre monteringspunkten bäst just p.g.a. det du beskriver. En riktigt bra skida.

Och jag gick över till mina BC Atris 189 även när det fortfarande fanns lite lössnö kvar. :)

Tillbaka
Topp