Rossignol VS Armada

johanbest

Ny medlem
Rossignol VS Armada
Hej!

Jag har nu bestämt att skidorna jag ska köpa är nån av de här. Rossignol Scratch BS WRS.
Eller Armada AR6. Jag var idag i stadium och såg Armada AR6, de var ass lätta enligt mig men har inte sett någon Rossignol Scratch BS WRS, vilka skidor tror ni att jag mest nöjd av. Jag kör ganska så hårt i både Pisten och parken. Kommer nog att bli mest park i år.

vad säger ni???

Rossignol VS Armada
köp tanner halls model om du ska köpa armada... varenda ungjävel kommer glida runt på ar6or

Rossignol VS Armada
Bullshitskidan har inte jag sett iaf. så den blir jäkligt svår att åka på. Kör på Ar6:an då du iaf. kan åka på den...

Sluta droppa onödiga trådar över hela forumet, sök efter det du vill veta i fortsättningen!

Rossignol VS Armada
ekdahl sa:
Noamaan sa:
köp tanner halls model om du ska köpa armada... varenda ungjävel kommer glida runt på ar6or
tänk lite mannen, han är 13 år. thall finns endast i 176cm. ar6 finns i 161, 166, 171, 176 och 181...
jag e ju 185 o 93a så varför inte.

men vafan ar6an suger kuk utanför parken. ross skulle jag valt pga rescensionerna.. funkar i pist o park.

"KÖP AR6 FAN TJ HAR SÅNNAAAAA" " AR6AN E SNYGGAST O TANNER O ALLA GHÄtTTOS HAR SÅNNA"
å låter ni
motivera!!
hurru johan lr vad du hette. kolla in rescensionerna och twintestet i åka skidor

Rossignol VS Armada
Om du promt måste ha Armada AR6 el. Rossignol Scratch Bc WRS så tor jag att Ar6an skulle passa bättre om du ska fokusera på parken. Bc:n är ju trots allt 98mm i midjan... Om du istället menade Fs (du skrev bs...) så kan jag inte uttala mig om vilken som är bättre för park åkning då jag inte åkt på någon utav skidorna

Rossignol VS Armada
med tanke på att du tänker åka mest park och är 13 år är väl snarare ross scratch sprayer fs alt. bc att föredra framför de du nämde. du lär ju vara rätt lätt ännu och det blir betydligt enklare att övertala dina föräldrar att köpa nya om du skulle råka växa ur dem.

Rossignol VS Armada
Om det är pist och park bör du välja AR6

Väljer du mellan BC-skidor bör du välja mellan Ross BC WRS och Armada ARV, alternativt för pist, park AR6 och Ross FS WRS.

Om du är 13, kan du nog glömma Ross BC WRS, Armada ARV, samt nästan AR6, tror juniormodellen heter AR3, kika på den om det kan vara något av intresse =)

Rossignol VS Armada
Johanbest. Nu ska jag klaga lite på dig tyvärr.

Varför samlar du inte alla dina frågor i en forumtråd istället för att göra ett par stycken? Du kan ju snart få en egen sektion med bara frågor, visst det är bra att fråga, men varför inte göra det lite smartare när du endå håller på? Det underlättar ju både för dig men även för andra! Nu är det inte enbart dig jag syftar på, men det var dina trådar jag såg direkt när jag kollade in här.

Lycka till med skidvalet!

Peace.

Rossignol VS Armada
xdr sa:

Varför samlar du inte alla dina frågor i en forumtråd istället för att göra ett par stycken? Du kan ju snart få en egen sektion med bara frågor, visst det är bra att fråga, men varför inte göra det lite smartare när du endå håller på? Det underlättar ju både för dig men även för andra! Nu är det inte enbart dig jag syftar på, men det var dina trådar jag såg direkt när jag kollade in här.

Peace.
För det skulle se för jävligt ut att samla alla i en. Det är synd att freeride.se inte har ett sånt forum som alla flesta har. Att man tar bort Tråden (då menar jag inte LÅSA) utan radera bort från forumet. Det skulle i allafall inte just då ta någon stor plats på Servern.

Så här. De som har lagt ut tråden bör själv kunna Deleta sina trådar så fort de fått svar från några FREERIDE medlemmar som NIIII. Själv tycker jag att detta är en bra ide.

Rossignol VS Armada
johanbest sa:
xdr sa:

Peace.
För det skulle se för jävligt ut att samla alla i en. Det är synd att freeride.se inte har ett sånt forum som alla flesta har. Att man tar bort Tråden (då menar jag inte LÅSA) utan radera bort från forumet. Det skulle i allafall inte just då ta någon stor plats på Servern.

Så här. De som har lagt ut tråden bör själv kunna Deleta sina trådar så fort de fått svar från några FREERIDE medlemmar som NIIII. Själv tycker jag att detta är en bra ide.
Att man inte tar bort beror på att flera frågor har kommit upp innan och det är tjatigt och svara på samma fråga flera gånger. Så om man undrar något så kan man alltid börja med att SÖKA.

Rossignol VS Armada
Alltså, jag skulle knappast tänka mig att en 13 åring skulle kunna hantera ett par Cratch BC på midja långt över 90mm i parken.
Sen att du väger kring 76 kilo, och är 13 år kan inte vara bra.
Har du pratat med någon läkare?

Rossignol VS Armada
BigAir sa:
Alltså, jag skulle knappast tänka mig att en 13 åring skulle kunna hantera ett par Cratch BC på midja långt över 90mm i parken.
Av: johanbest | Igår 17:44 Citera

jag är 13 väger 76kg och är 186cm lång

han kanske tränar mycket..

Rossignol VS Armada
ekdahl sa:
BigAir sa:
Av: johanbest | Igår 17:44 Citera

jag är 13 väger 76kg och är 186cm lång

han kanske tränar mycket..
Det är ju inte onormalt att väga 76kg och vara 186cm lång? Har en kompis som var ca 190 när han var 13 år :P
Han kanske är biffen?

I alla fall, jag tycker att du ska satsa på ar6, den verkar ganska mjuk, för Ross WRS BC kommer bli för svårhanterlig i praken tror jag....

Senast ändrad:
Rossignol VS Armada
dogge24 sa:
ekdahl sa:
Noamaan sa:
tänk lite mannen, han är 13 år. thall finns endast i 176cm. ar6 finns i 161, 166, 171, 176 och 181...
Tanner hall finns ju visst i 161 :S kolla på doms hemsida ;)

och jag har beställt ett par ar6or från stadium (161) hoppas få dom i veckan xD
sry, du hade rätt.

Rossignol VS Armada
Köp Ross! alltså är det ingen som har förståt det här att ross och armada e lika dan skida!!!!!!!!!! köp ross Bc dom e billigast!!!!!:D

Rossignol VS Armada
Det är möjligt att Ross scratch fs o Armada Ar6 har liknande mått och flex men kom fan inte och påstå att det är samma skida. Har en helt olika känsla. Rossen är mer dämpad. Armadan är nog lite livligare.
Scratch byggs i ross fabrik i France och Armada i Atomics i österrike.
Svårt att ge tips men om det står melllan Scratch BC och Ar6, bör du gå med Armadan om du kör mest i parken.

Rossignol VS Armada
BigAir sa:
att vara 186 och väga 76 är normalt. jag väger samma och är 185.
ligger ovanför det normala i längden på 13 åring emen vikt och längd ligger på samma streck. dvs jag väger perfekt till förhållnde till min längd enligt skol sköterskans papper.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp