Rossignol Zenith Z9

justd

Ny medlem
Rossignol Zenith Z9
Hej,

Undrar om det är någon som testat ovanstående skidor? Jag är ute efter en allround skida, några tips?

Rossignol Zenith Z9
en grym skida som är bäst i pisten men som inte e så pjåkig utanför då den är typ 74 mm i midjan. kan tyckas vara lite mjuk men annars finns det inga riktiga nackdelar med den här skidan!

Rossignol Zenith Z9
Kolla in Fischers AMC-serie också.

Köpte 76, alltså 76mm i midjan, mycket fin och följsam allround-åkning. Snygga är de också. :D

Rossignol Zenith Z9
Hur ska man kunna rekommendera en skida när man inte vet vad du vill ha? Hur definierar du allround? Min egen allroundskida är 100mm bred i midjan, 191cm lång och har en radie på 25 meter. JAG tycker det är en jättebra allroundskida, men de flesta skulle tycka den var för fet och klumpig som "allroundskida".

Använd skiddatabasen och kolla rescensoinerna här på freeride så får du massor av information om skidorna.

Zenith-skidorna är bra skit, pistskidor som inte är helt värdelösa i offpist. Kolla även på Fischer AMC och Atomic Metron.
K2 Public Enemy är en jävligt bra skida, men zenith och metronerna kommer alltid att vara grymt mycket bättre i pisten, å andra sidan kommer en PE alltid att funka bättre i offpist...
Om man kan avvara twintippen och vill åka lite offpist så kan man hellre kolla på dynastar legend eller rossignol bandit än PE:n.

Rossignol Zenith Z9
Personligen tycker jag att zenith z 9 är en grym pistskida om man avser att bara åka pist med dem...(jag är tjej 170 cm /75kg)
Har även riktigt goda recentioner att vidarebefodra från skidlärar kollegor: 1 kille 175 lång, rätt smal, galen när det gäller carving, han säger att det är en av de bästa pistskidor han testat.
Kille 180 lång, smalis, duktig åkare på alla plan.
Tjej 170 smal och liten, skidan blev henne lite övermäktig utan att bli omöjlig...

Lite testrapporter från olika människor...

Tillbaka
Topp