Rossingol bandit b1..

• Trådstartare Trådstartare poi
  • Start datum Start datum

poi

Ny medlem
Rossingol bandit b1..
hej jag har funderat på att köpa ett par ross b1 med axium bindning för 4000 är det en bra skida/pris???

Rossingol bandit b1..
Det är en bra skida om du vill ha en härlig all-round skida. Bra sväng, lite twin-tip form om man vill småjibba
lite, och fungerar i alla typer av svängar. Alla jag som jag vet har kört på den har tyckt den var bra. Men om du
har tänkt att hoppa å köra hårt rekomenderar jag den inte! Skidan är mycket lätt att stuka. Har själv stukat
båda skidorna vid två olika tillfällen, och känner två till som har gjort det. men som sagt, en bra skida som
passar utmärkt till det mesta. Skulle gärna haft ett par till.
Bindingen vet jag tyvärr inget om.
Pris: 4000. Ja, ingår bindning (som är bra) och skidan är så gott som oanvänd eller ny så är det ett ok pris.

Rossingol bandit b1..
Ang. bindningen:
Axium är Rossignol:s lite enklare bindning, fördelarna är att den är lättare och billigare än den "mindre enkla" Axial-bindningen. Nackdelarna är väl att den till större del är gjord i plast och bara finns upp till DIN 11 eller nåt.(Den är inte lika stryktålig och kan inte dras åt lika hårt som t.ex. Axial 140 eller Race-bindningarna).
Dessa två "negativa" faktorer behöver du inte bry dig om annat än om du väger mycket och/eller kör hårt.

Angående skidorna kan jag bara hålla med Pierre_Ruda, jag har inte lyckats skada mina men har å andra sidan bara använt dem som pistskida med inslag av lätt "bredvid-backen-offpist". ska du mest jibba eller åka offpist finns det bättre skidor men som allroundskida -All thumbs up!!!

...Och så var det priset? tror de kostar minst en femtusing nya i butik med Axium. Är dina också nya är det skitbra, annars borde du kunna pruta lite till om de inte är i "mint condition"

Rossingol bandit b1..
Jag kör på dom och är grymt nöjd. Antar att det är förra årets modell? Iallfall säljer staduim här i stan förra årets för runt 4-4.5k. Tror det ej är någon större skillnad mot årets. Annars ska väl årets kosta 5500

Rossingol bandit b1..
Jag köpte étt par b1or för en vecka sen för 2995:- det är samma paket som du har. kollade upp vad som är skillandenmed årets modell . det var typ färgen som är skillnaden.. jag köpte mina på team sportia sen några dagar senare åkte jag till stadium och kollade där tog dom 5500 för samma modell fjol årets och allt.. ska ha mina som rena pist skidor med endast lite små besök utanför pisten så det lär ju funka ok.

Rossingol bandit b1..
Kör själv på B1er och tycker det funkar bra. Är som sagt en bra All-round skida. Köpte mina för 3000 utan bindning vilket jag inte ångrar.

Tillbaka
Topp