Rossingol Bandit

Rossban

Ny medlem
Rossingol Bandit
Funderar på att köpa ett par rossingol bandit ,är den någon som har erfarenhet av åkning på dessa ? ,lätt åkta eller ej ? , Jag är 180cm passar då 177cm skidor ?.
Tack

Rossingol Bandit
Har ett par Bandit X som telislagg. Funkar riktigt bra i pist tycker jag. Lite i smalaste laget utanför, men med bra fart går det att ta sig ner. Skulle dock rekommendera en något bredare skida om du ska utanför pisten. På telis får man jobba lite för att få ner kanten ordentligt, men de är inte speciellt svåråkta. Är 184 och 177 är rätt längd för mig tycker jag.

Rossingol Bandit
Det beror ju på vad du är för åkare och vad du förväntas klara av med skidan.

Jag har ett par gamla trippelkryss som jag är mkt nöjd med. Styva, men samtidigt följsamma och rikigt fartstabila.
Dessa skidor är ju "ganska" feta (dom var det när dom kom ialla fall) och är väl inget för ngn som vill vara mer i pist. (Även om de funkar alldeles utmärkt även här, isgata borträknat.)
Åker du du fort och kraftfullt så tycker jag inte att du ska köpa skidor under 188cm. Det blir läskigt kort annars. Själv ä kör jag på 193cm och är själv 182cm och väger 80kg.

Är du nybörjare så låter det inte helt fel med lite kortare skidor är din egna kroppslängd. Enkelkryssen ska vara ganska bra för nybörjare i pist, vad jag har hört. Dubbelkryssen är bra för den medelgode som även vill prova på snön vid sidan av. Även det, vad jag hört.

Mitt råd är att först bestämma dig för vilken åktyp du är och gå vidare därifrån.
Vad du än gör, fråga inte ngn finnig mupp på Stadium vad du ska ha för grejer. De har ju en tendens att inte veta ett smack om vad de pratar om.
Lycka till!

Tillbaka
Topp