WITMatrix
Ny medlem
Rottefella R8 Tour
Hej, hej. Efter lite sökande i forumet och bland recensioner så lyckade jag inte hitta något svar, bara samma frågor egentligen. Men gör ändå ett försök på att få svar nu när säsongen är över. Så här kommer en del frågor till FR telis elit.
Någon som har erfarenhet av Rottefellas R8 Tour bindning?
Har senaste säsongen åkt på den vanliga R8 och är mycket nöjd med den, är dock sugen på en bidning som gör det lättare att gå uppför då jag uteslutande går toppturer. Ibland väldigt långa.
Vet det finns en uppsjö av olika bidning av samma typ nu och har tidigare testat Black Diamond O1 vilken jag upplever som för ostabil, lite "sladdrig".
Har förstått att jag kan köpa till den rörliga delen till R8 Tour till min nuvarande bindning.
Eller jag ska satsa på en annan modell, märke?
Klockar just nu in på en vikt runt 75-80kg och har denna säsongen kört på K2's The Seth, R8 bidning och Scarpa T2X.
Tackar för svar...
Mvh / Viktor
Någon som har erfarenhet av Rottefellas R8 Tour bindning?
Har senaste säsongen åkt på den vanliga R8 och är mycket nöjd med den, är dock sugen på en bidning som gör det lättare att gå uppför då jag uteslutande går toppturer. Ibland väldigt långa.
Vet det finns en uppsjö av olika bidning av samma typ nu och har tidigare testat Black Diamond O1 vilken jag upplever som för ostabil, lite "sladdrig".
Har förstått att jag kan köpa till den rörliga delen till R8 Tour till min nuvarande bindning.
Eller jag ska satsa på en annan modell, märke?
Klockar just nu in på en vikt runt 75-80kg och har denna säsongen kört på K2's The Seth, R8 bidning och Scarpa T2X.
Tackar för svar...
Mvh / Viktor