Ryan Air Bergamo?

SkidsterDennis

Ny medlem
Ryan Air Bergamo?
Hej
Funderar på att flya till Bergamo med Ryan Air. Om man ska ha med sig skidor hur ska jag beräkna antal incheckade väskor? räknas skidorna som en väska, om ja ingår skidornas vikt i enligt Ryan Air som en del i max 15 KG incheckad bagage totalt..?

Eller kan tänker ryan Air att man kan checka in Skidorna för sig och utöver det tag med sig 15 kg i en väska? dvs klicka i 2 väskor samt sportutrustning vid bokning!

Några tips till mig på vad jag bör tänka p´å innan jag flyger/bokar!

Tack på förhand!

Ryan Air Bergamo?
Vet inte riktigt. Men skidorna får du betala extra för hur som helst, tror det är en 400 pix eller nåt sånt för skrymmande bagage.
Sen tror jag att du får pynta för varje väska du checkar in + om du har mer än 15 Kg's bagage.

Ryan Air Bergamo?
Kolla även med Easyjet. Vi valde dem i år, de flyger till Milano Malpensa vilket ligger bättre till om man ska åt Aosta eller Frankrike. Åsså slipper man ju Skavsta, Easjet flyger från Arlanda, beror iofs på var man bor. Tycker dessutom att Easyjets flygtider är bättre samt ännu billigare...

Ryan Air Bergamo?
Jag bumpar upp den har traden. Hur funkar det egentligen hos Ryan Air? Texten pa hemsidan ar rejalt svartolkad, och betalnumret ar inte sa lockande. Jag undrar mest vad som ingar nar man valjer till skidpaket. Det maste ju inga extra kilon. Men finns det nagon maxgrans? Ingar det en pjaxvaska ocksa eller ar det bara skidorna? Far man packa andra saker i skidvaskan?
Det maste finnas folk har pa freeride som har flygit med ryan air med skidor nyligen..

Ryan Air Bergamo?
Min personliga åsikt är att flyger du inte bara med handbagage så finns det alltid billigare alternativ än utsugar ryan air. Dom gör allt för att suga slantar på småsaker. Jag skulle aldrig flyga med ryan om jag inte hade max en extra vanlig resväska. Du kommer förlora på att boka dom om du ska ha med både väskor och skidbag.

http://sv.momondo.com/Default.aspx

www.luftgrop.se

www.swiss.com

www.airberlin.com

Dom ovan är bra sökmotorer för billiga flyg eller bra bolag att flyga med.

Ryan Air Bergamo?
Kan också rekommendera Lufthansa. Flyger med dom till Salzburg ToR i jan. 1700 kr då ingår skidfrakt, 20 kg packning, handbagage, mat och fri sprit. :)

Ryan Air Bergamo?
Tack for tipsen, men jag kanske borde sagt att jag redan har bokat flyget. Notan ligger pa ungefar 600 an sa lange for enkel resa.

Ar det nagon som har flygit med ryan air nyligen och som vet hur det ligger till?

Ryan Air Bergamo?
flög till bergamo med ryan förra året, har för mig att brädfrakten kostade 860 t/r när jag betalade på skavsta.

Snödjup

Tillbaka
Topp