Rygg/rumpskydd?

Jakbob

Medlem
Rygg/rumpskydd?
Skrev precis ett inlägg men glömde det viktigaste då så jag skriver ett till :)

Någon som vet nått bra rygg och rumpskydd?
Viktigast känns det som att rumpskydd är, jag har kollat på 2 olika, ni kan gärna få dra lite för och nackdelar med dem :)

1.Dainese Short Soft (finns på www.blue-tomatoe.com ), dom täcker bara rumpan men det är ju oftast svanskotan som man får ont i.

2.Burton Longshot Ryggskydd, finns på blue-tomato eller www.boardstore.nu ,frågan är om de täcker lika bra ner på rumpan?

3. Något annat bra rumpskydd eller ett ryggskydd som täcker rumpan med?

Hoppas att någon har nått bra svar! :)

Rygg/rumpskydd?
Har kört med en byxa från Dainese som även har ett hårt skydd för svanskotan, kommer ej ihåg vad dom hette. Om de fortfarande görs så hittar du säkert namnet på deras hemsida!!

Skyddsmässigt har jag aldrig sett eller provat bättre. Enda nackdelen med dessa är att använder man dom hela tiden så skaver skyddet för svanskotan såsmåningom hål/märke i byxan (eftersom det skaver mot byxan när man tex sitter vid hoppet eller på mellanstationen)

RED (Burton) har en byxa som ser rätt ok ut där skyddet för svanskotan är av stötdämpande material men utan en hård yta...

Lycka till!!

Rygg/rumpskydd?
har likt xover kört med dainese brallan med plastskenan i röven, har även plast på utsidan av låren, funkar grymt men äter upp brallorna om man skrotar i isig pist.

har även dainese ryggskydd, det som är en väst. sitter bra och värmer gott, lite för gott om man klär på sig för mycket, har bara underställ, skyddet och ofodrad jacka. funkar ner till minus 15`.

Rygg/rumpskydd?
Till röven:
Crashpants!!! (Typ cykelbyxa med skydd i.)
Dainese har en bumguard också. Vet inte hur bra det är dock.

Ryggskyd är viktigare än rumpskydd!!!
Köp tua eller dainese.

Ont i röven - Jobbigt!

Bruten rygg - Jävligt mycket jobbigare! (om du lever alltså)

Rygg/rumpskydd?
Någon som har lust att ge lite länkar? Antingen till ett rumpskydd endast eller till ett ryggskydd som skyddar svanskotan med.

Gärna svenska sidor så det inte är så krångligt att köpa. Berätta gärna lite om skyddet och lägg in en länk så vore det perfekt!

Rygg/rumpskydd?
Kan ni inte ge mig lite länkar till lite bra ryggskydd som täcker rumpan?

Har precis köpt nya snowboardbrallor så brallor med inbyggt skydd är inget alternativ :)

Rygg/rumpskydd?
Hmm, skyddar bara lite, inte mot så hårda smällar kanske? En kudde är nog lite för mjuk tror jag :)
Sen tror jag inte att det känns så härligt att ha världens fetaste rumpa heller. Några andra förslag? :P

Rygg/rumpskydd?
jo kudde e bra men de e faktiskt inte så bra mot hårda smällar. det där med fet rumpa spelar väll ingen roll du skyddar ju dig själv. o jag har tänkt på det där man kan ju okså ta en längre planka som räcker över ryggen o rumpan kanske lite stelt men ta nån plywood som e lite flexig

Rygg/rumpskydd?
Kan inte någon svara lite seriösare, snälla? :|
Ge några bra tips på skydd som skyddar antingen bara rumpan eller rumpan-ryggen, ge gärna länkar med!

Tillbaka
Topp