Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggsäck med AIRBAG?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle74" data-source="post: 934805" data-attributes="member: 83388"><p>Hej,</p><p>Jag köpte den för ca 10 dagar sedan på addnature (4995 kampanjpris just nu) och den verkar bra. Har ju tack och lov inte behövt den i skarpt läge ännu, men har provdragit den och den tycks hålla vad de lovar vad gäller tid för uppfyllning.</p><p></p><p>Har du mer specifika frågor kan du maila mig så ska jag göra vad jag kan för att svara. Jag har även filmat när jag utlöser den om du önskar se hur det ser ut.</p><p></p><p>När jag köpte den så undrade jag över hur de kan vara så mycket billigare än ABS och Snowpulse och svaret jag fick är att de i praktiken inte har någon egen forskning och utvecklingskostnad för ryggsäcken då man valt att kopiera mycket av idéerna från Snowpulse (utlösningsmekanismen mm). Själva kudden däremot liknar jag mer de som ABS använder i den bemärkelsen att kudden hamnar bakom huvudet och ned bakom armarna istället för runt nacke och huvud som på Snowpulse.</p><p></p><p>MVH</p><p>Kalle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle74, post: 934805, member: 83388"] Hej, Jag köpte den för ca 10 dagar sedan på addnature (4995 kampanjpris just nu) och den verkar bra. Har ju tack och lov inte behövt den i skarpt läge ännu, men har provdragit den och den tycks hålla vad de lovar vad gäller tid för uppfyllning. Har du mer specifika frågor kan du maila mig så ska jag göra vad jag kan för att svara. Jag har även filmat när jag utlöser den om du önskar se hur det ser ut. När jag köpte den så undrade jag över hur de kan vara så mycket billigare än ABS och Snowpulse och svaret jag fick är att de i praktiken inte har någon egen forskning och utvecklingskostnad för ryggsäcken då man valt att kopiera mycket av idéerna från Snowpulse (utlösningsmekanismen mm). Själva kudden däremot liknar jag mer de som ABS använder i den bemärkelsen att kudden hamnar bakom huvudet och ned bakom armarna istället för runt nacke och huvud som på Snowpulse. MVH Kalle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggsäck med AIRBAG?
Tillbaka
Topp