ryggsäck

Jonas

Ny medlem
ryggsäck
Jag ska göra en säsong nere i Chamonix och jag undrar vilken ryggsäck man ska ha när man åker skidor. Hur stor ska den vara, duger Haglöfs Tight Medium Pro. Behöver få reda på olika märken och var jag kan få tag på dessa och vad de kostar.Tack!

ryggsäck
Självklart duger den, den sitter OK och du får i en spade, vattenflaska och baguette. Ett plus om man kan spänna fast skidorna på den. Om du inte är nöjd så är det billigare att köpa en där nere

ryggsäck
Jag haller med, Jag kor ocksa med Da Kine Heli Pro och det ar en av de basta sackar jag varit med om. Bra barsystem for bade brada och skidor + spadbladsstraps och spadhandtagsstraps.

Det ar manga som kor med tightsackarna men deras svaghet ar skidbararsystemet. Da Kine Har forbattrat sin heli pro annu mer i ar sa kop sager jag bara.

>> radikala rAgnar <<

ryggsäck
Den är inte så dyr heller. I och för sig skiljer det inte så mkt från vad Tighten kostar men det är en ringa summa emot vad man får för pengarna!

- a p -

ryggsäck
Tjena Jonas!

Köpte en Heli pro till syrran i julklapp, så jag får precis som alla andra rekommendera den.
Men din scott är det väll inhget fel på?

ha det

ryggsäck
Hej!
Jag instämmer med de flesta andra att Haglöfs Tight inte är någon höjdare.
Jag hade en sån när jag var nere förra gången.Särskilt om man ska gå på tur.
Jag tycker en medium var för liten.
Jag ska ner denna säsongen och köpte en Peak Performance ryggsäck på 45l.
Den är lite rymligare och har ett särskilt fack för spadbladet.
Den verkar skydda ryggen bra om man skulle landa med ryggen före på en klippa eller så.
Just Peak är nog inte billigare därnere men generellt så är det ju det, så vänta tills du kommer ner.

/Adam

ryggsäck
hej
fick ne heli pro i juklapp har lite frågar va e alla reammar till?....
e det smartast att bära skidorna på sidan av ryggan eller mitt på den?
skulle följt med e nbruksanvisning

ryggsäck
Hej...Måste bara hålla med alla om att Da Kine Heli Pro är jättebra! Har "provåkt" den lite nu och den sitter jätteskönt på ryggen och är lagom stor!:-)Tack så mkt Bror!

Tillbaka
Topp