Ryggsäck

Ryggsäck
Ortovox gör suveränt bra skidryggsäckar. Finns i flera storlekar. Har själv en "Sirrus 25" som sitter extremt bra (slimmad och still) på ryggen i alla lägen. Speciella fack för spade, sond mm. Agent i Sverige är Outside Scandinavia ab, inside@outside.se. Annars finns det i stort sett överallt i Alperna.

Ryggsäck
Jag har en Haglöfs Tight PRO Och är väldigt nöjd! Den är extremt slitstark, materialet är bra. Och formen är genomtänkt. Den sitter garanterat som guten under alla (nåja) tänkbara akrobatiska övningar.
Köper du en extra grej till, nån sortsfäste, så kan du ha skidor på den också. Ett stort plus är att den är Camelbak kompatibel!
Som sagt en väldigt genomtänkt ryggsäck, prisvärd med sina 899 sek.

Föresten, om det är interesannt, jag har 30 liters versionen, den är precis lagom för det mesta.

Den finns i från 15 till 45 liters storlek, med 5 liter imellan varje storlek.

Ryggsäck
Norrona Versting!! 35l.
Grym säck.
Lätt,hållbar och snygg.
Fästen för skidor,spade(både ut och invändigt),isyxor,vätskebehållare,mm.

Dessutom sitter den grymt stadigt vid all åkning och klarar även tyngre packning kring 15kg.

Ryggsäck
Nu är det så här att ortovox gör klumpiga påsar som inte går att skida med! Haglöfs funkar men är helt klart överskattat (Camelbak! skojar du??)
Norröna kan jag däremot inte säga ngt om...
Men Da Kine gör helt klart bäst ryggor för åkning - både för snowboard och skidor.

Tillbaka
Topp