Ryggsäck

B-n-F

Medlem
Ryggsäck
Hej,
Tänkte köpa en ny ryggsäck till i vinter och funderar lite på vad man bör tänka på vid köp av en skidryggsäck. Skall den vara tillräckligt rymlig för ett liggunderlag, eller räcker det med utrymme för en giant bar å lite vätska? Finns det någon bra firma som säljer DAKINE ryggsäckar över nätet? /BnF

Ryggsäck
vet inte om dom säljs över nätet men stadium tror jag säljer några helipro säckar varje år, i varje fall förra o dom e grymma!! kostar väl 700 hundra tror jag

Ryggsäck
Köpte precis en Ortovox Cirrus 25 l. Har inte åkt med den MEN efter en noggrann granskning kan jag säga att den är duktigt genomtänkt. Komforten är gym. Tjocka kuddar mot ryggen och säcken är något större upptill än nertill, precis som din rygg är formad (förhoppningsvis). Dubbla sömmar. Ytterfack med slottar för sond, spade, glasögon m m. Stort huvudfack som kan öppnas likt en burk. Förberedd för camelback. Finns hållare på sidorna för skidor, plats för isyxa, fack för ortovox förstahjälpen-kitt m m...lista är som sagt myckt lång. Säcken köpte jag på Stadium. Ord pris 999. Som hittat!!!

Tillbaka
Topp