Ryggsäcksfråga

storej

Ny medlem
Ryggsäcksfråga
Hej
Jag har tänkt och investera i en ryggsäck för skidåkning med möjligheter att fästa skidorna på ryggan smidigt.
Jag vill ha hjälp med och hitta en ryggsäck som passar mina behov, hjälp mig.

MVH
Tore

Ryggsäcksfråga
Hej!

Jag använder en Dakine Vertex rygga.
Där kan du fästa skidorna diagonalt, det funkar mycket bra.
Ryggan har oxå hölster för spadskaftet & ficka för bladet.
Kostar ca 700kr i Sverige...

Lycka till!

// Kricke

Ryggsäcksfråga
Hej, Da Kine har flera bra modeller bla. Heli Pro (2 strl), Heli, Poacher, Blade bla. Ca.700-1300:-

Dessa "ryggor" har den funktionen du frågar efter. Sedan är frågan vilken storlek man behöver ?

// Anders

Ryggsäcksfråga
Var kan man hitta denna ryggsäck Patrick O?! och hur mycket kostar den?

Ryggsäcksfråga
Sylvester tha man, ""Playground Sverige AB - Stockholm - 046 8221515"" säljer Osprey i sthlm. lycka till, jag ska på w&t i sundsvall på måndag och kolla efter just denna rygga, och testbära lite =)

Ryggsäcksfråga
jag använder mej av en vertex, köpte den faktiskt ganska precis före jag for till kittelfjäll i vintras, en ruskigt skön rygga, 800:- kostade min, jag rekommenderar den! jag köpte min hemma i lule men jag tror inte de är så svåra att hitta :D

Ryggsäcksfråga
Min Osprey köpte jag på Outside i Lund för 1500:- ganska saftigt pris, men vad får vad man betalar för.
Dakine Heli Pro sitter bra, men Osprey känns ett strå vassar än allt annat jag tittat på
Helt och hållet gjord för skidåkning.

Ryggsäcksfråga
Jag åker med en heli pro o jag håller med aphid att den blir lite vinglig när skidorna sitter vertikalt speciellt
om man går på smala traverser som går över branta fält. jag letar själv efter en rygga som det går att
spänna fast skidorna på klassiskt vis, en på varje sida och med topparna ihop aom verkar var det stabilaste så
inte två bindningar hamnar på samma ställe. någon som känner till en sådan ?

Danke!
.m

Ryggsäcksfråga
Jag kan startk rekomendera Osprey Switch 25+5. Använder den för all sorts skidåkning, samt alla löparrundor på sommrarna. Klockren väska. Gedigen kvalité, så den är ju lite dyrare, men ack så bra.

Ryggsäcksfråga
Har haft ett antal ryggsäckar, den jag har nu är oustanding. Slimmad, hur mycket fästen som helst för div prylar och relativt rymlig när det behövs: Arcteryx M20, se Brant för test av storebror M25

Tillbaka
Topp