Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydd eller inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 596387" data-attributes="member: 51492"><p>Cabra, denna diskussion om att skydd/säkerhetsåtgärder leder till fler skador pga att man känner sig säkrare och blir mindre försiktig är gammal. Den har förts om säkerhetsbälten, halvljustvång på bil dygnet runt eller inte. Krav på cykellyse eller ej. Krockkuddar, reflexer, hjälm och en massa andra grejor. </p><p></p><p>Jag räknas väl också som oldtimer och har åkt en massa utan skydd och klarat mig hyggligt. Klassar det mer som tur än försiktighet. Efter att ha kraschat och svimmat och vaknat med spräckta revben och med temporär minnesförlust utan att veta var jag var etc. så köpte jag hjälm för nästan 10 år sedan. Något år därpå köpte jag ryggskydd som jag tyvärr fuskar med en del. Åker oftast med ryggsäck och det blir lite väl klumpigt med ryggskydd. Säcken skyddar en del men bara mitt på ryggen.</p><p></p><p>Slutsats. Köp alla skydd du känner dig komfortabel med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 596387, member: 51492"] Cabra, denna diskussion om att skydd/säkerhetsåtgärder leder till fler skador pga att man känner sig säkrare och blir mindre försiktig är gammal. Den har förts om säkerhetsbälten, halvljustvång på bil dygnet runt eller inte. Krav på cykellyse eller ej. Krockkuddar, reflexer, hjälm och en massa andra grejor. Jag räknas väl också som oldtimer och har åkt en massa utan skydd och klarat mig hyggligt. Klassar det mer som tur än försiktighet. Efter att ha kraschat och svimmat och vaknat med spräckta revben och med temporär minnesförlust utan att veta var jag var etc. så köpte jag hjälm för nästan 10 år sedan. Något år därpå köpte jag ryggskydd som jag tyvärr fuskar med en del. Åker oftast med ryggsäck och det blir lite väl klumpigt med ryggskydd. Säcken skyddar en del men bara mitt på ryggen. Slutsats. Köp alla skydd du känner dig komfortabel med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydd eller inte?
Tillbaka
Topp