Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydd eller inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vannish" data-source="post: 828919" data-attributes="member: 88967"><p>Detta känns lite som alla pjäx-köp-trådar. Bara för att jag kör på impact 8 och tycker den pjäxan är grym så innebär inte det att den passar någon som är lika tung/lång/storlek på fötterna som mig.</p><p></p><p>Vad exakt är det man ska fråga en kunnig personal? Är det ifall det SER ut som det sitter bra? Det är väl bara att stå och vrida/vända/göra utfallssteg/kräla och känna om skydder sitter kvar som man vill. Dra åt remmar och dylikt och titta i spegeln så det inte står ut osv.</p><p></p><p>Nu vet jag inte om ryggskydd har någon slags märkning för godkännande av vissa saker, aldrig hört talas om det. Tror att oavsett vilket ryggskydd du kör på så är det bättre än inget. De nya ryggskydden ska ju vara något material som blir hårt vid slag, men funkar det inte lite samma som en front på en nyare bil (minns inte namnet på detta) att ju längre tid smällen tar desto mer energi absorberas och kommer göra smällen "mjukare"?</p><p></p><p>Frågan angående väst för större personer är jag inte så säker på om det verkligen är så. Jag tänker det ryggskyddet jag har, som är en väst. Om pappa på ungefär samma längd (förutsatt att ryggen är precis samma form på) som har en betydligt större buk än mig, så skulle han nog inte ens kunna knäppa ryggskyddet. Men om man tar en större storlek så blir även ryggskyddet längre. Men det är bara att prova innan, men i denna aspekten så känns det som remmar är bättre för en väldigt stor person!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vannish, post: 828919, member: 88967"] Detta känns lite som alla pjäx-köp-trådar. Bara för att jag kör på impact 8 och tycker den pjäxan är grym så innebär inte det att den passar någon som är lika tung/lång/storlek på fötterna som mig. Vad exakt är det man ska fråga en kunnig personal? Är det ifall det SER ut som det sitter bra? Det är väl bara att stå och vrida/vända/göra utfallssteg/kräla och känna om skydder sitter kvar som man vill. Dra åt remmar och dylikt och titta i spegeln så det inte står ut osv. Nu vet jag inte om ryggskydd har någon slags märkning för godkännande av vissa saker, aldrig hört talas om det. Tror att oavsett vilket ryggskydd du kör på så är det bättre än inget. De nya ryggskydden ska ju vara något material som blir hårt vid slag, men funkar det inte lite samma som en front på en nyare bil (minns inte namnet på detta) att ju längre tid smällen tar desto mer energi absorberas och kommer göra smällen "mjukare"? Frågan angående väst för större personer är jag inte så säker på om det verkligen är så. Jag tänker det ryggskyddet jag har, som är en väst. Om pappa på ungefär samma längd (förutsatt att ryggen är precis samma form på) som har en betydligt större buk än mig, så skulle han nog inte ens kunna knäppa ryggskyddet. Men om man tar en större storlek så blir även ryggskyddet längre. Men det är bara att prova innan, men i denna aspekten så känns det som remmar är bättre för en väldigt stor person! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ryggskydd eller inte?
Tillbaka
Topp