Ryggskydd??

Ryggskydd??
Ungefär alla ryggskydd kostar lika mycket. Runt 600-800 kronor allihopa. Sen finns det ju alltid värsting grejer som kostar mer.

pz..

Ryggskydd??
Ett tips är att köpa ett som ÄR alltför dyrt. Man får nämligen vad man betalar för.
Det börjar komma sådana där västar nuförtiden. De ska tydligen sitta bättre på kroppen och inte kasa runder hela tiden. (trist om plattan sitter i knävecket)
Har inte provat dem men sneglar just nu på ett...

Ryggskydd??
Protec, säljs på Stadium för 500 kr (tror jag) nu för tiden. Köpte mitt för två år sen och har inte åkt en meter utan det sen dess. Efter ett par minuter har du glömt att du har det på dig. Är gamla vanliga modellen (ej väst) men kasar inte runt på mig iaf utan sitter perfekt. Jag är 183 cm och väger 75 kg. Fanns bara i en storlek då men nu vet jag inte hur det är.
Rekommenderas!!

Ryggskydd??
brukar ju inte vara nåt problem med att de sitter i knävecken snarare att de sitter för högt upp. köp nåt som inte glider upp och sätter sig i nacken.

prova testa känn klämm

Ryggskydd??
dainesse, som från början gör mc skydd är bäst...
har själv en model som heter nextwave 2, typ 150 euro, men de e de värt...
kolla deras hem sida

Ryggskydd??
Satsa på ett ryggskydd med bra ventilation,, det lönar sig om du inte vill ha en flod rinnande utmed ryggen..

Jag kör med ett mc-ryggskydd från Halvarsson (fick bäst i test i tidningen bike) ganska dyrt (1800kr) men väldigt bra. det kanar inte omkring när man åker tackvare band i midjan och över axlar.

Ryggskydd??
aouenboy, kör på ett precis ett likadant.. när jag kör hojen iaf..

finns inget bättre... BRA investering

visst Dainese gör bra skydd men Halvarssons e klart bäst, vinner väl i stort sätt alla test. Helt annan passform med, ingen plast.

Ryggskydd??
Det jag tycker är det stora problemet, för mig som åker bräda i alla fall, är att ryggskydd som går lite längre ner (som de flesta säger att de skall göra för att korsryggen skall skyddas ordentligt) känns som om de är ivägen när man vrider överkroppen, de funkar jättebra när man cyklar och kör dh eller så och kroppen och axlarna är riktade parallelt neråt men när axlarna sneställs som de gör när man åker bräda så är inte ryggskyddet tillräckligt smidigt... någon som förstår vad jag menar och vet om det finns något som är/känns smidigt utan att det blir för mycket av en kompromiss och inte skyddar hela ryggen?

Tänkte passa på att stryka under det som sades om ventilation, inget man tänker på när man provar i butiken men, efter första dagens intensiv användning när man står och kramar ut t-shirten i badkaret så börjar man fundera på om man kanske skulle borra lufthål eller nåt... och då är det bättre att köpa ett svalt ryggskydd från början...

Tillbaka
Topp