Ryggskydd

Cruff

Ny medlem
Ryggskydd
Är det någon som har testat något ryggskydd som ni rekomenderar? Funderar på köpa ett, men litar inte riktigt på vad alla säljare säger... så vill höra av någon som ahr testat det och vet hur det känns och sitter...

Ryggskydd
köp ett ryggskydd i väst .... för om du köper ett vanligt då är det stor risk att det glider upp... det blir inte så varmt som man tror.. om du tycker det blir varm kan du skippa ett plagg bara...

Ryggskydd
Jag har ett ryggskydd i väst, det är kanonbra ! jag brukar endast ha underställ tyggskydd o skaljackan ner till 10 minus´... det funkar kanon om man inte är still för mycket..
Satsa på en väst, dom är dyrare men så mycket bättre...

När du väl börjar åka med ryggskydd kommer du inte kunna sluta me det.

/ Matthias

Ryggskydd
Jag skulle helt klart testa Rossignols nya ryggskyd, klart följsammas om man jämför med Tua, Gipron, Kompardell och Red...

Ryggskydd
Jag skulle rekomendera Gipron. Ska köpa ett själv : ) Man kan dra loss sidan som sitter mot ryggen o tvätta den sen så sitter det bra plus att det är smidigt.

Ryggskydd
Halvarsson har en del, riktigt bra MC-ryggskydd, ingen plast...bäst i Test 2004 av Allt om MC.

Kör på hojen med det iaf..

Ryggskydd
"Är det någon som har testat något ryggskydd som ni rekomenderar?" Jag tänker svara på frågan och inte nämna sånt jag läst/hört/sett som många på detta forum.

Jag har nyss köpt Icetools väst på Team Sportia för 995 pix. Den har alla funktioner som jag vill ha; väst, midjebälte, tvättbar insida samt lite skydd utöver ryggplattan. Jag tog på skyddet och gick runt med det i nån timme för att testa hur det satt, och det funkade fint. Ser heller inga kvalitetsmissar på skyddet. Så att lägga ytterligare 700-1000 kr på ett annat ser jag ingen vinst i.

Tillbaka
Topp