Ryggskydd

Munter

Medlem
Ryggskydd
Japp, jag ska då beställa ett Tua-ryggskydd, förstår ni. Jag har hittat det billigt på cham3s.com, och tänkte dessutom spara in lite på frakten genom att tvinga min brorsa att köpa ett också. MEN, jag vet fan inte vilken storlek jag ska ha och har inte hittat någonstans där jag kan prova ut ett. Outside i Malmö är inte speciellt pigga på att beställa hem ett skydd så att jag kan prova det och sedan beställa från någon annan. Så, vilken storlek skall jag ha?

Jag är 193 cm lång, 102 cm över bröstet, 82 runt midjan och 70 cm från svanskota till nacke. Brorsan är lika lång men nästan dubbla omkretsen (fett krallig), ska vi ha samma storlek? Är det farligt/meningslöst att ha ett för stort/litet skydd, så att jag bör ha provat innan jag beställer?

Tackar, tackar på förhand.

Ryggskydd
Det går inte bra det här. Eftersom sökningar på internet inte gett mig särskilt mycket information, ringde jag istället Tua i italien och fick numret till deras svenska distributör (vars namn jag aldrig uppfattade) där sa de att jag skulle vända mig till friluftsbolaget och naturkompaniet, eftersom de skulle sälja Tua-ryggskydd. Jag frågade ifall de levererade till några MC-affärer i skåne, men det gjorde de inte enligt kvinnan jag pratade med. Då begav jag mig till friluftsbolaget i Lund och frågade ifall de hade några Tua-prylar. "Nej" blev svaret med förklaringen att friluftsbolaget i denna regionen inte har alpinutrustning till skillnad från friluftsbolaget i t.ex. Stockholm. Då gick jag till naturkompanietoch kollade, men där fanns inte heller något. De hänvisade mig till Outside i Malmö, hos vilka jag som sagt redan varit. När jag frågade ifall han kunde komma på några andra ställen i Malmö, Lund, Helsingborg, var svaret "Nej".
Jag är alltså tillbaka på ruta ett. Finns det verkligen ingen här på forumet som vet ungefär hur stora storlekarna är på ryggskydd i allmänhet och Tuas dito i synnerhet?
Pust.

Tillbaka
Topp