Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ryktestråden 13/14
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 995464" data-attributes="member: 46762"><p>Självklart är det åkkänsla i ett sånt kolfiberbygge, men min tes var ju att det blir FÖR MYCKET åkkänsla. Har vi en exakt vikt på V-werks? Är det 1700 gram? Inlägget ovanför mitt där uppe sa ju 2kg mindre per par vilket ju är löjligt lite. Snackar vi 1700g så är det en annan femma, då är det ju inget bergsgetsbygge som jag var rädd för. </p><p></p><p>Mina DPS ligger ju på 1800g och tyvärr har jag inte kört på några Hybrider än, men nog skulle jag känna skillnaden. Jag kände ju för tusan en skillnad när Rossignol började köra med sin jäkla WRS 07/08... Jag föredrog den lite tyngre och dämpade känslan innan WRS'en.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 995464, member: 46762"] Självklart är det åkkänsla i ett sånt kolfiberbygge, men min tes var ju att det blir FÖR MYCKET åkkänsla. Har vi en exakt vikt på V-werks? Är det 1700 gram? Inlägget ovanför mitt där uppe sa ju 2kg mindre per par vilket ju är löjligt lite. Snackar vi 1700g så är det en annan femma, då är det ju inget bergsgetsbygge som jag var rädd för. Mina DPS ligger ju på 1800g och tyvärr har jag inte kört på några Hybrider än, men nog skulle jag känna skillnaden. Jag kände ju för tusan en skillnad när Rossignol började köra med sin jäkla WRS 07/08... Jag föredrog den lite tyngre och dämpade känslan innan WRS'en. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ryktestråden 13/14
Tillbaka
Topp