rabbit
Aktiv medlem
Ryktestråden 14/15
Mini-Nocta!? Mumms! Mera info!PNyberg sa:http://www.zapiks.com/black-crows-atris-189.html
Black Crows Atris... aka Mini Nocta.
Mini-Nocta!? Mumms! Mera info!PNyberg sa:http://www.zapiks.com/black-crows-atris-189.html
Black Crows Atris... aka Mini Nocta.
Säker?Vattendroppe sa:Radical FT12.
Hasse_Lindborg sa:Säker?Vattendroppe sa:Radical FT12.![]()
Står väl att det bara är en collab med nike sb så det är väl inget nytt egentligen?Dannepanne sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/1b617dde524002630f323ff24afaf45a.jpg[/url]
Så det var sant endå?!? Älle?
Exakt. Syns ganska tydligt på designen att det är en Full-Tilt pjäxa...Lenrik sa:Står väl att det bara är en collab med nike sb så det är väl inget nytt egentligen?Dannepanne sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/1b617dde524002630f323ff24afaf45a.jpg[/url]
Mönstret på plastmuttern som fäster skaftet i skon är fortfarande likadant som på Raichle flexon ifrån 90talet.Hasse_Lindborg sa:Exakt. Syns ganska tydligt på designen att det är en Full-Tilt pjäxa...Lenrik sa:Står väl att det bara är en collab med nike sb så det är väl inget nytt egentligen?Dannepanne sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/1b617dde524002630f323ff24afaf45a.jpg[/url]
Tom Wallisch pjäxa fast med nikestickers. Eriksson åker för nike dessutom, precis som Sammy Carlsson som tidigare setts i pjäxor med nikelogga.Hasse_Lindborg sa:Exakt. Syns ganska tydligt på designen att det är en Full-Tilt pjäxa...Lenrik sa:Står väl att det bara är en collab med nike sb så det är väl inget nytt egentligen?Dannepanne sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/1b617dde524002630f323ff24afaf45a.jpg[/url]
Ännu skummare med bara ett toppspänne och två st nere på foten -.-Jarle sa:Skumt att den inte fick samma strap som 130.
Det är väl inte så skumt? Är flera tillverkare som kör på det?bootfitta sa:Ännu skummare med bara ett toppspänne och två st nere på foten -.-Jarle sa:Skumt att den inte fick samma strap som 130.
Även om det är dumt att dra slutsatsen att rosa är en tjejfärg så är det ju också väldigt många damer/tjejer som gillar denna färg, men det borde finnas i någon mer neutral färg också!Pillard sa:Det riktigt skumma är väl snarare varför det prompt måste vara något rosa på precis allting som är gjort för damer i skidvärlden?
Med tanke på 130-strapens funktion som spänne är jag förvånad över att inte motsvarande dampjäxa har fått samma. Tjejer vill väl också sitta fast?Hasse_Lindborg sa:Det är väl inte så skumt? Är flera tillverkare som kör på det?bootfitta sa:Ännu skummare med bara ett toppspänne och två st nere på foten -.-Jarle sa:Skumt att den inte fick samma strap som 130.
Sannerligen... Jag är ju dock av åsikten att strappen främst är till för att plösen ska sitta tight mot skenbenet och att det då kräs två spännen för att stänga överlappet jämt samt att det blir ett jämnare tryck över benet. Jag vet att b.la. Tecnica gör samma grej, men det gör det knappast bättre.Jarle sa:Med tanke på 130-strapens funktion som spänne är jag förvånad över att inte motsvarande dampjäxa har fått samma. Tjejer vill väl också sitta fast?Hasse_Lindborg sa:Det är väl inte så skumt? Är flera tillverkare som kör på det?bootfitta sa:Ännu skummare med bara ett toppspänne och två st nere på foten -.-
Jag är mäkta lack på detta också.. Znark är min generella åsikt. Men dom ska väl ha en liten liten eloge för att dom inte gjorde en 130a och doppade hela skon i den rosa färgpyttsen utan gick den mer subtila 110ans väg.Pillard sa:Det riktigt skumma är väl snarare varför det prompt måste vara något rosa på precis allting som är gjort för damer i skidvärlden?
Beror lite från vilket perspektiv man ser på saken. Ser man det bara som pjäxor är det givet att 100 får liknande, eller sämre, än 110. Ser man det som dampjäxor respektive herrpjäxor förstår jag inte alls varför respektive toppmodeller inte har samma funktioner.Pillard sa:Eftersom 110:an bara har ett spänne och "vanlig" strap så kan man ju anta att denna pjäxa med 100flex får samma konstruktion.
Vad jag har sett här på forumet så ska dom inte kladda något störe på den, det är väl lite av barnsjukdomarna på gå-läget och några småsaker dom ska ha åtgärdat.bootfitta sa:Kommer det ske någon förändring på spyre-serien? Känns som den var största fullträffen i vinter... Hoppas de inte kladdar för mycket på den pjäxan.
Oj, både lekfullare och stabilare låter ju som en perfekt kombo. Hur ser det ut med längder? Bibbysarna ska bytas till nästa säsong och jag har inte hittat mot vad ännu...Utter sa:Har kört 14/15 Line Supernatural 115 i 186 och Opus i 185 nu.
Supernatural kör med dig, inte tvärtom. Sjukt bra össkida som kör igenom allt, man vill ha fler än mina 3-4 skiddagar innan man ställer sig på den här.
Opus är min absoluta favoritskida nu, oerhört lätt på foten men är trots detta riktigt stabil. Funkar fint att ösa på i omfrusen slush trots sin fallenhet mot det mjukare. Lekfullare och stabilare än Blizzard Gunsmoke som var min tidigare favorit.
178, 185 och 192. Sen finns det en Magnum Opus (124mm midja) i 188 också, men den har jag inte testat.Pillard sa:Oj, både lekfullare och stabilare låter ju som en perfekt kombo. Hur ser det ut med längder? Bibbysarna ska bytas till nästa säsong och jag har inte hittat mot vad ännu...Utter sa:Har kört 14/15 Line Supernatural 115 i 186 och Opus i 185 nu.
Supernatural kör med dig, inte tvärtom. Sjukt bra össkida som kör igenom allt, man vill ha fler än mina 3-4 skiddagar innan man ställer sig på den här.
Opus är min absoluta favoritskida nu, oerhört lätt på foten men är trots detta riktigt stabil. Funkar fint att ösa på i omfrusen slush trots sin fallenhet mot det mjukare. Lekfullare och stabilare än Blizzard Gunsmoke som var min tidigare favorit.
Hm, 192an kanske borde passa perfekt till någon på 189cm och strax under 80 pannorUtter sa:178, 185 och 192. Sen finns det en Magnum Opus (124mm midja) i 188 också, men den har jag inte testat.Pillard sa:Oj, både lekfullare och stabilare låter ju som en perfekt kombo. Hur ser det ut med längder? Bibbysarna ska bytas till nästa säsong och jag har inte hittat mot vad ännu...Utter sa:Har kört 14/15 Line Supernatural 115 i 186 och Opus i 185 nu.
Det kan de absolut göraPillard sa:Hm, 192an kanske borde passa perfekt till någon på 189cm och strax under 80 pannor![]()
Är det så att det är nån skillnad på 14/15-modellen mot 13/14? Annars verkar det ju nästan som lite för bra timing att du råkar ha ett par till salu...Lima-ko sa:Det kan de absolut göraPillard sa:Hm, 192an kanske borde passa perfekt till någon på 189cm och strax under 80 pannor![]()
@Pillard, jag, 85 kg och 182 cm (rätt oväsentligt iofs), körde 192an i vintras och har lite samma upplevelse som Utter ovan. De känns inte alls speciellt stora varken i längd eller bredd när snabbhet önskas men riktigt stabil när en står på i högre farter eller droppar lite större. Jag har även kört Sick Day 110 en hel del och de är riktigt trevliga, lite mer "traditionell" monteringspunkt jämfört med Opus, en av få skidor som jag faktiskt upplevt som lätta i och med deras "thin tip".
Släppt på hemsidan me. http://marker.de/kingpin/linkan_110 sa:Och nu har video läckt,släppts elr kommit ut
Kingpin ? bra dåligt ? Vad tror ni ?
Helvete, jag som precis beställde ett par dukes från tysken.linkan_110 sa:Och nu har video läckt,släppts elr kommit ut
Kingpin ? bra dåligt ? Vad tror ni ?
Kommer inte åt info från hemsidan med min device. Vad anger Marker för vikt på Kingpin?shonten sa:Släppt på hemsidan me. http://marker.de/kingpin/