Rymma från frugan-men vart

• Trådstartare Trådstartare RDH
  • Start datum Start datum

RDH

Ny medlem
Hej alla glada skidåkare

Efter att ha harvat runt med fru,svärföräldrar och diverse konstiga konstellationer är det dags för grabbresa.
Jag har nu tröttnat på att åka runt och vänta på slöåkande fru med lunchraster på två timmar pga "det är ju så skönt i solen, vi kan väl sitta ett tag till".

DET ÄR DAGS FÖR SKIDRESA:D

Jag och en kollega har bestämt oss för att vintern 12/13 ska vi dra ner till alperna utan fru,barn,sambo och alla andra som vill åka till alperna för att bara äta god mat och lapa sol. Problemet är att vi inte vet vart vi ska åka.

Syfte

Förbättra och utveckla offpiståkningen
Förhoppningsvis träffa likasinnande
Ha allmänt trevligt i snön

Förutsättningar

Helst vill vi såklart komma undan med en rimlig peng eftersom vi måste sälja in detta äventyr hos våra respektive.
Det vi är ute efter är hyfsat bra offpist, alltså inga krav på jätteberg eftersom vi ändå inte kan utnyttja dem.
En bra by men inga krav på partaj alá Ibiza eftersom småbarnsföräldrar somnar klockan 9

Åkare

Vi har bägge åkt sedan barnsben mellan 7-20 dagar per säsong främst i alperna men är inte vana offpist åkare. Skulle själv kategorisera oss mellan medelgod+ och avancerad.
En säsong i Badgastein, men det var när carvingskidor var den nya heta flugan.

Så sitter ni på någon lite pärla och vill dela med er så skulle det uppskattas. Vi har antingen tänkt att åka med egen bil eller på organiserad resa så alla alternativ kommer att betraktas. Funderar även på UCPA då det känns som ett alternativ som både är prisvärt och utvecklande men vet inte vilken ort som passar oss bäst då vi har liten erfarenhet av Frankrike.
Dela gärna med er om ni har bra alternativ på boende

Om ni kommer att tipsa om orter som Niseko eller Revelstoke kommer jag att tacka men kan bara drömma om dessa avlägsna platser eftersom det finns diverse huslån, studielån, bilamorteringar, heltidsjobb, dagishämtningar och andra roliga saker i vardagen som sätter stopp.

Jag tackar för alla förslag på förhand och hoppas ni överlever er snöabstinens.

PS. Jag sulle vilja skicka med ett litet råd till alla yngre medlemmar på Freeride. Passa på NU snart kommer diverse huslån, studielån, bilamorteringar, heltidsjobb, dagishämtningar och andra roliga saker i vardagen som sätter stopp.DS

UCPA chamonix alt Val D om cash ar den tranga sektorn. Stora omraden med otroligt bra möjligheter. Lagrave kan ocksa passa men jag har dock aldrig stött pa puder där. Dock rolig akning. Lodgen där har paket med allt vad du behöver.

Hej, vilken ypperlig tråd då jag känner igen mig i precis allt.

Vermont har jag hört är bra, men UCPA kan nog också funka bra för ett bar glada Gotama.

Kommer med spänning följa denna tråden. Som jag väljer att kalla ett Lysande exempel på kreativitet och snökåthet!:cool:

Bring the tips IN

Hyr en privat guide!

Jag tycker tanken är absurd men många vänner som börjat göra det. Är ni 5-6st blir det ofta ca 500 per person och dag. åker ni 6 dagar kan ni hyra guide 5, en lugnare dag kan behövas ;)

Det hela går på 2500kr extra per person och ni är garanterade en grym vecka utan att behöva leta efter godsakerna ;)

Tillbaka
Topp