Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Så var det dags igen, sub-110-skida: Hilfe bitte!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 1067520" data-attributes="member: 97821"><p>Jag har ett par BC Atris i 190 längd. Jag är 197 cm, 90 kg och 34 år så vi är i samma kategori ungefär. Jag köpte Atrisen av precis samma anledning som du. Jag vill ha en skida till allt annat när det inte har kommit 20+ cm nysnö. </p><p></p><p>Skidan spårar fantastikt bra i pisten. Testat den nästan i enbart pissiga förhållanden och den är stabil och enkel att åka med. Jag gillar att den inte har en super styv tip. De få gånger jag fick åka i mjukare snö gjorde att skidan blev lite mer följsam. </p><p></p><p>Kort och gott en väldigt stabil och skön skida som känns ganska kvick under fötterna. För min del har den ingen fartgräns som jag kommer överträffa. </p><p></p><p>Jag har inte koll på Opinion 108 men jag har åkt mycket på Automatic 117. Hade den i 2 säsonger. 109 är en nerbantad version av den. Personligen anser jag att Atrisen är en mer kompetent skida än Automatic som klarar av större variation i före på ett bättre sätt. Automaticen tror jag kommer flyta lite bättre när det är mycket nysnö men du har andra skidor när det är riktigt bra och en Automatic 109 är inte en skida som man kommer välja när det är riktigt bra iaf. Personligen tar jag hellre en skida som klarar dåligt och isigt bättre som ändå är riktigt rolig och flytig när det är bara 15-20 cm nysnö.</p><p></p><p>Jag har även en Duke och har turat kortare turer med Atrisen. För min del var det hult lugnt som helst och jag tyckte att det kändes väldigt lätt. Jag tränar å andra sidan 6 dagar i veckan och har gjort det de senaste 22 åren. En vanlig bindning kommer nog göra att denna skida känns ännu rappare och härligare kan jag tänka mig. Jag känner av Dukens vikt mest när det är tight skog och sockrig snö. Då blir det sugigt i benen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 1067520, member: 97821"] Jag har ett par BC Atris i 190 längd. Jag är 197 cm, 90 kg och 34 år så vi är i samma kategori ungefär. Jag köpte Atrisen av precis samma anledning som du. Jag vill ha en skida till allt annat när det inte har kommit 20+ cm nysnö. Skidan spårar fantastikt bra i pisten. Testat den nästan i enbart pissiga förhållanden och den är stabil och enkel att åka med. Jag gillar att den inte har en super styv tip. De få gånger jag fick åka i mjukare snö gjorde att skidan blev lite mer följsam. Kort och gott en väldigt stabil och skön skida som känns ganska kvick under fötterna. För min del har den ingen fartgräns som jag kommer överträffa. Jag har inte koll på Opinion 108 men jag har åkt mycket på Automatic 117. Hade den i 2 säsonger. 109 är en nerbantad version av den. Personligen anser jag att Atrisen är en mer kompetent skida än Automatic som klarar av större variation i före på ett bättre sätt. Automaticen tror jag kommer flyta lite bättre när det är mycket nysnö men du har andra skidor när det är riktigt bra och en Automatic 109 är inte en skida som man kommer välja när det är riktigt bra iaf. Personligen tar jag hellre en skida som klarar dåligt och isigt bättre som ändå är riktigt rolig och flytig när det är bara 15-20 cm nysnö. Jag har även en Duke och har turat kortare turer med Atrisen. För min del var det hult lugnt som helst och jag tyckte att det kändes väldigt lätt. Jag tränar å andra sidan 6 dagar i veckan och har gjort det de senaste 22 åren. En vanlig bindning kommer nog göra att denna skida känns ännu rappare och härligare kan jag tänka mig. Jag känner av Dukens vikt mest när det är tight skog och sockrig snö. Då blir det sugigt i benen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Så var det dags igen, sub-110-skida: Hilfe bitte!
Tillbaka
Topp