Saalbach 08/09 - Vilka ska dit?!

Gattuso

Ny medlem
Hej! Har fått jobberbjudande i Saalbach. Säsongade förra året i BG och har även varit i St. Anton och Ischgl i Österrike. Undrade om det är många andra som ska ner och säsonga i Saalbach i år?

Jag ska dit och jobba som skidguide hela sasongen, drar antagligen den 10:e dec.. vart ska du jobba??

Vi har också saalbach i tankarna! jag var också i BG förra säsongen, och säsongen 06/07!
Vi håller på att leta boende men det går väl inte jätte bra på den fronten, eftersom jag tänkte göra en säsong utan att jobba känns det lite svårare att hitta boende!
Var ska du jobba? får du boende genom jobbet?

Fan va kul om det blir mycket svenskar i saalbach i ar!! vi maste ju dra ihop nagon partykvall nar alla ar nere!

jens8703, det kan du räkna med att vi ska göra. inte någon, utan några :)
Själv kommer jag ner i slutet av nov tänkte jag. Sägs att liftarna ska öppna i mitten av Nov, så att få lite dagar med lite folk i backen är ju nice.

hej

jonasjonas sa:
jens8703, det kan du räkna med att vi ska göra. inte någon, utan några :)
Själv kommer jag ner i slutet av nov tänkte jag. Sägs att liftarna ska öppna i mitten av Nov, så att få lite dagar med lite folk i backen är ju nice.

hej
Det later sjukt bra!

själv dissade jag Saalbach nu för att dra till St. Moritz istället. Ha en riktigt fin vinter i Saalbach, den kommer säkert bli grym!

Ja Underbar var stället vi hängde på nästan hela tiden förra säsongen, alla skandinaver hängde ju där pga av den svenska personalen.. MEN tyvärr så tror jag inte att baren kommer drivas av svenskar detta år, i alla fall inte av samma som förra säsongen.

än så länge äre ingen snö här, men kanonerna står klara o bobbys är nyrenoverat o öppet... ifall nån behöver lift från flygplats så tar ja mindre betalt än taxi/tåg=) (är fast boende i sb) tjo, ses på bobbys(underbar=nej tack)

Hahah bobbys, riktigt smutsigt ställe.. alltid fullt av mat-os och luktar allmänt illa.

dom har ju iof renoverat bobbys nu, kan hålla med att det kanske inte är världens mysigaste bar men hänger hällre där än på underbar...

Vad är de för ställen? Har inte vart på nått av ställena. Har bara hört bra om underbar hittils. Gött bummarhak?

Men alltså jag fattar inte vad folk har emot Underbar, det e ju liksom en soft liten bar med bra drag och mycket skandinavier.. Bobbys är helt tvärtom, plus att spacey alltid står och skrålar mitt i alltihopa! haha

Jag håller med Jens8703 att Underbar är bättre än bobby´s men man får inte gnälla på Spacey. En grymt nice kille som gör ett super jobb både på Snowacademy och på barerna runt om i dalen.
Morgontrött, då kan du räkna med att jag hör av mig om jag kommer ned runt jul. Fick mail från Nina idag så nu är jag sugen, har du hört från några andra? vet du nån som kommer vid jul?

ingen koll jörgen, har bara ett par namn som e säkra.... underbar byter iofs ägare nu om allt går vägen,får väl se hur de går då... äsch, problemet me underbar va att de bara va skandinaver där, o dom kan man ju liksom träffa hemma me.... inget illa menat=)

vill man äta gott, kägla för fullt, dricka för mycket rödvin och talla på damer, och dansa med spacey är bobbys ett måste.

Kan avslöja att underbar fortfarande är till salu. Va inne på att köpa stället men kom på andra tankar. Tror inte det kommer bli sålt innan denna säsong trots de desperata nuvarande ägarna.

Kommer att hålla till i grannbyn zell am see, men kommer och hälsa på er saalbachbor ofta för backarna och grym afterski. synd bara att bussarna inte går på natten, taxin hem tenderar att bli jääävligt dyr!

Kommer att hålla till i grannbyn zell am see, men kommer och hälsa på er saalbachbor ofta för backarna och grym afterski. synd bara att bussarna inte går på natten, taxin hem tenderar att bli jääävligt dyr!

Tillbaka
Topp