Saalbach? Hjälp!

• Trådstartare Trådstartare 86
  • Start datum Start datum

86

Ny medlem
Saalbach? Hjälp!
blev nyligen erbjuden arbete i Saalbach genom vänner. Har aldrig säsongat tidigare, vad kan jag förvänta mig i pengaväg? Boende, mat och liftkort är inkluderat, utöver det får jag 650 euro per månad.

Pluggar arkitetkur på chalmers, men funderar på att ta ett år off från plugget för åkning och lite sällskap. är Saalbach värt det? hur står sig Saalbach åkmässigt? hört att nattlivet är lite väl begränsat. korrekt? finns det andra som ska dit?

tar tacksamt emot allt ni har att säga! hellre mer än mindre!

Saalbach? Hjälp!
Erbjudandet du har fått i pengaväg och förmåner är faktiskt riktigt schysst, vet ju inte vilka arbetstider du har dock..
Men saalbach är lätt värt att köra en säsong i, jag var där förra säsongen och ska dit igen i vinter, åkningen är ganska varierad. finns inte jätte många svarta backar men desto mer sköna röda där man kan ligga på ordentligt.. Offpist finns också, mest i skog dock men det är ju också roligt, man kan om man letar på rätt ställe få helt öppen offpist också..
Till saalbach åker mycket festglada ungdomar och familjer, det verkar inte locka så många som är intresserade av offpist åkning så du behöver nästan aldrig köra upkört och får ofta dra första repan.

Nattlivet är helt ok men afterskin desto bättre.. Jag har sett runt här på freeride att det är en hel del som ska dit faktiskt sen har ju både STS, Nortlander, Lion och några danska företag verksamhet i Saalbach så du blir ju knappast ensam skandinav

Skriver mer om jag kommer på nåt, annars fråga..

Senast ändrad:
Saalbach? Hjälp!
doit! Så ses vi dær! Sjælv drar jag dit 12e, men har inget jobb eller boende haha.

Tillbaka
Topp